וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקול רזניקוב: הרגשתי שהבאתי את עצמי בתוך הבגדים הצנועים

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

1.3.2020 / 13:27

בשנים האחרונות הפכה האופנה הדתית מכזו המותאמת לנשים דתיות בלבד לאופנה המתאימה לנשים מכלל המגזרים. הצבעים, הגזרות והעיצובים מתכתבים עם האופנה העולמית והופכים את הנשים הדתיות לשיקיות ואת האופנה הדתית לנחשקת. ניקול רזניקוב מדגמנת אופנה דתית ומשתפת

הפקת אופנה דתית. אולגה לוט,
כמה צנוע ככה יפה/אולגה לוט

בשנים האחרונות הפכה האופנה הדתית מכזו המותאמת לנשים דתיות בלבד לאופנה המתאימה לנשים מכלל המגזרים. הצבעים, הגזרות והעיצובים מתכתבים עם האופנה העולמית והופכים את הנשים הדתיות לשיקיות ואת האופנה הדתית לנחשקת. אבל היא לא התחילה כך, עד למהפך של השנים האחרונות, היו הבגדים והאקססוריז מותאמים אך ורק לרחוב הדתי.

אחת המעצבות המסמלות את השינוי היא קארין אשד. אשד חזרה בתשובה לפני כחמש עשרה שנים ומיד לאחר מכן נולד המותג שליווה אותה לאורך תקופה - 'בגדי תפארתך'. "המותג שלי פנה רק לנשים דתיות והיה פחות צבעוני ופחות מגוון", היא נזכרת. במהלך השנים אירע השינוי. "הבנתי שאני רוצה להיות בפרונט אז שיניתי כיוון. היום השמלות שלי צנועות, אני מקפידה שהלובשות אותן יראו יפות ואציליות, אבל במקביל מאוד צבעוניות, מאוד מתכתב עם האופנה הבינלאומית".

תשאירו מקום לדמיון

אשד מסבירה כי העובדה שהלקוחות הן לא רק דתיות נובעת בין השאר מהעובדה שגם נשים חילוניות גילו את היופי בלהשאיר מקום לדמיון: "אישה צריכה להשאיר מקום לדמיון כדי שירצו לראות. כמה אפשר לראות את הדוגמניות שרואים להן הכל? אני אפילו שומעת קולות שמזלזלים בהן וטוענים שהן נראות זולות. כשאת צנועה את אצילית".

גם הצגת הקולקציות עברה מהפך ובשנים האחרונות הופכות הפקות האופנה הצנועה לגדולות, בומבסטיות ומושכות את העין. להפקות נלקחות לא פעם דוגמניות מהשמות הגדולים בשוק האופנה החילוני בסוג של קריצה אל השוק הזה. להפקת האופנה האחרונה של המותג, בחרה אשד בדוגמנית ניקול רזניקוב, מלכת היופי של ישראל לשנת 2018. "לא הרגשתי שדגמנתי בגדים של דתיות", אומרת רזניקוב, "באתי כדי להביא את עצמי והעובדה שאלו היו בגדים צנועים לא השפיעה על כך".

את החותמת הסופית לקפיצת המדרגת שעשתה האופנה הצנועה ניתן יהיה לראות בשבוע האופנה בניו יורק. לצד עשרות מעצבים מהשורה הראשונה בעולם, תוצג גם הקולקציה שיצרה אשד ושאומרת "צנוע זה לא פחות יפה".

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully