וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההקלטות: "פרסום ההקלטה אסור מבחינה הלכתית"

ישי דריקס בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

2.3.2020 / 11:22

לפני יומיים התפרסמה בחדשות 12 הקלטה בה נשמע ישראל בכר יועצו של בני גנץ משוחח עם רב אודות כשירותו של ראש מפלגת כחול לבן כמועמד לתפקיד ראש ממשלת ישראל. מה חושבת על כך ההלכה? הנה דברי הרב בוארון

הרב ציון בוארון. יעקב כהן, באדיבות המצולמים
הרב בוארון/באדיבות המצולמים, יעקב כהן

לפני יומיים התפרסמה בחדשות 12 הקלטה בה נשמע ישראל בכר יועצו של בני גנץ משוחח עם רב אודות כשירותו של ראש מפלגת כחול לבן כמועמד לתפקיד ראש ממשלת ישראל. ההקלטה עוררה רעש ובלגן בקרב אנשי התקשורת ואזרחי המדינה, בין היתר נשמעו גם קולות המבקרים את פרסום ההקלטה.

הגאון רבי ציון בוארון על סערת הרב המקליט: "זה לא דרכה של תורה, אני לא חושב שזה דרך נכונה. זה אסור הלכתית." קבע הרב בוארון. הרב התייחס לטענה כאילו יש כאן היתר כיון שההקלטה באה להציל את מדינת ישראל מידיו של גנץ באם יבחר לראשות הממשלה, ואמר: "כאן זה לא שייך כי היום אין הבדל בין הגושים, משום שמי שיקבע להחזיר שטחים או לא זה לא גנץ ולא ביבי, זה יהיה האמריקאים".

"ובכל אופן - אדם שמדבר איתך אישי ובחשאי זה לא מקובל להוציא את זה לרבים?! גם בלי קשר אם לביבי היה קשר לעניין או לא - עקרונית לא עושים דבר כזה. אדם נותן בך אמון לא עושים כך, זה לא דרכה של תורה, זה הרבה מעבר ללא יפה, זה מעשה לא נכון. לא עושים דבר כזה!".

ישי דריקס בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully