וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדברים קורונה: רבנים מביעים את דעתם על הנגיף המתפשט

ישי דריקס בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

4.3.2020 / 14:23

מיד עם חשיפת דבר הנגיף החלו להישמע אמירות שונות בחצרות הרבנים. אז איך באמת מתמודדים עם בהלת הקרונה בתוך בתי מדרשות? יצאנו לבדוק איך הרבנים והמנהיגים הרוחניים מתייחסים לנגיף הקורונה ומה יש להם לומר

איור של אנשים עם מסכות. ShutterStock
פני הדור/ShutterStock

בהלת הקורונה הגיעה גם לתוככי העולם החרדי. החשש מן הנגיף שהתפשט במהירות במספר מדינות הגיע גם לעולם הישיבות. עוד לפני שמצאו בעולם את התרופה לנגיף, רבנים רוחניים רבים מצאו סיבות כאלו ואחרות להתפשטות הנגיף הקטלני.

תלמידיו של הרב ניר בן ארצי שלפו מן הארכיון הקלטה מתוך שיעורו בתאריך 7/5/15 שם נשמע אומר כי בסין תתחולל מגיפה: "סין יכולה להיעלם מן העולם בשנייה, יהיו לה מחלות קשות ביותר, כל יום יכולים למות מאה אלף איש".

בדברים שפרסם המקובל הרב בניהו שמואלי אמר כי "בכל עיר ועיר יש להיקהל בשעת חצות הלילה כאשר בכל מקום יהיו לפחות עשרה אנשים יחד, ולקרוא יחדיו את תפילת "פיטום הקטורת" הידוע בסגולתו הגדולה במיוחד למניעת מגיפות".

המקובל הרב גמליאל רבינוביץ' מגלה כיצד תנצלו מן הקורונה: "יש מחלה - קורונה, מגיפה, אנחנו צריכים לשמור שזה לא יגיע, אני מבטיח לכם, תשמעו, בברכת הכהן, מי שמתפלל במניין הוא בחדר הגנה זה הבונקר והמקלט מהנגיף, לא יאונה לו כלום, לא לו ולא לכל משפחתו, תרחמו עליכם. אני אומר לכם מי שמתפלל במניין הוא בחדר מוגן ומקלט ולא יהיה עליו ולא על משפחתו, תקבלו ברצינות להתפלל במניין ולא לדבר בתפילה, לא לצער את בורא עולם, יהיה לכם שמירה לכם ולכל משפחתכם, תעשו את זה ותצליחו!"

הקורונה לא תיגע בעם ישראל

פטרונו הרוחני של השר לשעבר אליהו ישי, הרב מאיר מאזוז, אמר בשיעורו השבועי למאמיניו "והייתם לי סגולה מכל העמים - מה זה והייתם לי סגולה?! הקורונה יכולה להסתובב בכל העולם, הקורונה לא תהיה אצל עם ישראל כי אנחנו מקפידים על דברי התורה בנטילת הידיים ובשאר מצוות".

בשאלה שנשאל המקובל הרב דוב קוק מטבריה הסביר כיצד יש להינצל מהנגיף הקרונה: "יש לנו מאה ברכות ביום שמצילות מהמגפה. כשהייתה מגפה על עם ישראל דוד המלך תיקן מאה ברכות ביום כדי להינצל מהמגפה, היום מתים כל יום מאה אנשים ודוד תיקן מאה ברכות בכל יום".

הרב זמיר כהן השוהה בימים אלו בבידוד לפי הנחיית משרד הבריאות, מסביר בשיעורו לתלמידיו: "איך הקורונה הגיע לבני אדם? הרי הוא לא שייך לבני אדם, כמו שה- HIV לא שייך לבני האדם, הגיע מהשימפנזים, גם זה איך הגיע לבני האדם? מהעטלפים. שם הם אוכלים את הכל, מנחשים ועד תולעים ועטלפים, לאומות העולם התורה לא אסרה לאכול, אבל זה צריך לעורר אותנו איפה אנחנו נמצאים בכשרות המאכלים".

רב העיר צפת שמואל אליהו גם התייחס לנגיף הקורונה ואמר לתלמידיו "יש תפילה שאומרים על עם ישראל: "רופא חולי עמו ישראל". ויש תפילה שאומרים על כלל האנושות: "רופא כל בשר ומפליא לעשות". והא בהא תליא". ולכן כל אדם יקפיד לומר בכוונה את פרשת הקטורת שהיא סגולה ידועה לעצירת מגפות".

הרב יוסי מזרחי, שהפך בשנים האחרונות למחזיר בתשובה פופולארי ברשתות החברתיות, מסביר בדרך אחרת למה הגיע הקורונה, לדבריו "אין דבר שקורה סתם, הכל בידי שמיים. לפעמים הקב"ה מגיע למצב שנמאס לו מהעולם, ואז חייבים להביא לעולם עונש שיזעזע את כל אלה שהתעוררו לעשות תשובה גם יהודים וגם גויים".

ישי דריקס בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully