וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורה המרגש של בת השנתיים וחצי שחזרה לחיים

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

4.3.2020 / 15:32

מיכאל מוצ'ניק הצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון כחלק משרשרת החיול לצה"ל, ולגמרי שכח שעשה זאת. לפני כשנה קיבל שיחת טלפון ששינתה את חייו. במפגש בינו לבין ליאן בת השנתיים וחצי אמר לה בקול חנוק: "שנה שלמה חיכיתי לטלפון שיגידו לי שהתרומה הצליחה"

ליאן תרומת מח עצם. אלין ספירא,
חזרה לחיים/אלין ספירא

מיכאל מוצ'ניק התגייס לצבא לפני כ- 4 שנים וכחלק משרשרת החיול, עבר בעמדה של עזר מציון ונתן דגימת רוק. לדבריו הוא בכלל לא זכר שעשה זאת, אך כשהתקשרו אליו לא היה לו ספק שהוא הולך לתרום "באחד הימים קיבלתי טלפון מעזר מציון. בהתחלה בכלל לא הבנתי איך מצאו אותי, אך הסבירו לי שהצטרפתי למאגר כשהתגייסתי לצה"ל" הוא מספר וממשיך "לא חשבתי פעמיים, זו מצווה. אמרו לי שזו ילדה קטנה, מה שעוד יותר נתן מוטיבציה לעשות את זה וכבר חיכיתי לרגע הזה. אני באמת שמח שיכולתי לעזור להציל חיים".

לאחרונה נערך ביניהם מפגש, כאשר גם מיכאל וגם הוריה של ליאן, הילדה לה תרם מח עצם ובעצם הציל את חייה, היו נרגשים מאוד לפגוש אחד את השני לאחר שעברה שנה מרגע התרומה. בברכה שהקריאו הוריה למיכאל אמרו "חייה של ליאן נשזרו בחייך ביום אחד, בו הודיעו לנו על מחלתה. הרגשנו הקלה עצומה ושמחה ללא גבולות, כשנתבשרנו כי נמצא תורם מתאים שיציל את חייה. גופה הזעיר של ליאן קלט בשמחה ובמאת האחוזים את מתנת החיים שלך. בזכותך ליאן זכתה לחזור להיות ילדה קטנה בת 3 שהולכת לגן, מטיילת, צוחקת ונהנית מחיים בריאים, שגרתיים וכל כך לא ברורים מאליהם".

קטנטונת - ניצלת

מיכאל שהגיע עם חברתו, נראה ברגעים מסוימים כמי שההתרגשות מכריעה אותו ובקול חנוק הקריא לה מכתב שכתב לה "ילדונת קטנטונת, אני עדיין לא יודע את השם שלך, אבל אני יודע בת כמה את ויודע שנכנסת לי ללב, מבלי להכיר אותך אפילו. לפני שנה קיבלתי טלפון שבו אמרו לי שנמצאתי מתאים לתרום מח עצם ולהציל חיים. בלי לחשוב פעמיים הגעתי לתרום. שנה שלמה חיכיתי לטלפון שיגידו לי שהתרומה הצליחה. ילדונת קטנטונת - ניצלת".

"המילה תודה היא קצת נדושה במקרה הזה" אמרו הוריה של ליאן "בכל יום שאנחנו וליאן קמים בבוקר, רואים את השמיים, חוגגים את שמחת החיים, נהנים משמחת הילדות ומביטים באופטימיות לעתיד. זה בזכות ההחלטה האצילית שלך לתרום. עכשיו, כשחלק ממך יתקיים בליאן לעד, אתה חלק ממשפחתנו ונשמח שתהיה חלק מחיינו".

"יש משהו מאוד לא מובן מאליו במפגשים בין תורם ונתרם של מח עצם" אומרת ד"ר ברכה זיסר, מנהלת ומייסדת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון "במקרה הזה מצד אחד בחור צעיר שרק סיים צבא ומהצד השני ילדה בת 3.5 עם הוריה. אנשים שלא דיברו ולא נפגשו מעולם אחד עם השני, מתחברים בצורה כל כך אבסולוטית לכדי יחידת חיים משותפת. אני מתרגשת בכל פעם מחדש מהאצילות של תורמי מח העצם. זה לא דבר טריוויאלי, אך נראה לכולם מובן מאליו. הערבות ההדדית זו החוזקה של העם היהודי, שיודע להיות אחד בשביל השני, ללא הבדל דת, גזע, מוצא וכדומה".

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully