וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזה לא ציפיתם: כך הוא בחר להשיב טובה למי שתרם לו כליה

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

5.3.2020 / 8:40

כשהרב צבי שלוה, ראש כולל 'בית הבחירה' בכרמי צור, החליט לצאת למסע לתרומת כליה - הוא לא תיאר לעצמו שכך יחגוג את יום הולדתו ה-60. הוא כמובן תרם מעומק הלב ולא ציפה לתרומה, אבל כשפגש את הנתרם הבין שהוא מתעקש לתת לו משהו בחזרה. מה זה היה?

הכנסת ספר תורה בתמורה לתרומת כליה. משפחת שלווה, באדיבות המצולמים
שישו ושמחו בשמחת תורה/באדיבות המצולמים, משפחת שלווה

כשהרב צבי שלוה, ראש כולל 'בית הבחירה' בכרמי צור, החליט לצאת למסע לתרומת כליה - הוא לא תיאר לעצמו שכך יחגוג את יום הולדתו ה-60, ועוד כשמדובר בתחילת מסע מופלא של ידידות, ערבות ובנוסף כתיבת ספר תורה לזכות עם ישראל. הרב שלוה, מורה שמשקיע את מרצו כבר עשרות שנים ללימוד הלכות המקדש, קבל את ההשראה להחלטה לתרום כליה משני קרובים שהכיר, האחד של נתרם והאחר של תורם.

התרומה ומציאת הנתרם היו די שגרתיים: "פגשתי בפעם הראשונה את האדם שקבל את הכליה שלי שעתיים לפני הניתוח", הוא מספר. "תושב תל אביב ואיש העולם הגדול. כמובן שהוא היה אסיר תודה. ברוך ה' הניתוח הצליח והכליה נקלטה, אך האיש נותר בתחושה עמוקה של אסירות תודה. בתחילה הוא רצה לבטא אותה בצורה אישית כלפי, דבר שאני כמובן לא הסכמתי לו. לאחר זמן הוא פנה לרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת 'מתנת חיים' שדרכה בוצעה ההשתלה, והתייעץ איתו כיצד ניתן להביע את תודתו והוקרתו.

פתאום זה הפך לספר תורה

הרב הבר העלה את הרעיון שהאיש יתרום לכתיבת ספר תורה לטובת עם ישראל כולו. לרעיון הזה גם אני כבר יכולתי להסכים, ומאותו הרגע יצאנו למסע משותף של כתיבה ומציאת משכן אליו יוכנס הספר. במהלך החיפושים אחר בית קבע לספר התורה ההולך ונכתב, פניתי לאל"מ הרב גבע ראפ ראש עמותת 'פנים אל פנים'. אחד הרעיונות שעלו היה בית הכנסת של הפנימייה הצבאית שע"י בית הספר 'הריאלי' העברי בחיפה, מוסד וותיק, אחד הידועים בארץ. הרעיון קיבל חיזוק מפתיע כשהתברר שנתרם הכליה, הוא עצמו בוגר הריאלי.

"הגענו עם הרעיון לד"ר יוסי בן דב מנכ"ל הריאלי שהתלהב מאוד ואף הציע שהכנסת הספר תתקיים בראש חודש אדר", מספר הרב שלוה. "לפני יותר מחודש ערכנו ערב הכנה 'ממתנת חיים - לתורת חיים' בהשתתפות הרב ישעיהו הבר, תורם הספר שהוא נתרם הכליה, הרב גבע ראפ ואני, המשפחות, צוות הריאלי והתלמידים. למדנו על ספר התורה, על הכנסת ספר חדש להיכל ומשמעותו. מהיכן צמח ספר תורה זה, ועל רעיון תרומת כליה.

אשרי העם שהוא כזה

היה זה ערב מרתק ומשמעותי שסלל את הדרך לטקס הכנסת הספר שהתקיים בר"ח אדר. אירוע הכנסת ספר התורה היה מרגש ומרומם מאוד בנוכחות הרב הראשי לישראל דוד לאו, הרב הצבאי חגי ולוסקי, הרב ישעיהו הבר, תורם הספר ומשפחתו, הרב צבי שלוה ומשפחתו, מנכ"ל הריאלי יוסי בן דב, הצוות החינוכי והתלמידים, החזן סיימון כהן ותזמורת 'להבה' שהובילה את העיצוב המוסיקלי של הארוע, והמשתתפים המגוונים שתרמו את חלקם בריקודים ובשמחה.

"למחרת בבוקר קיבלנו תמונות תפילת שחרית בנץ החמה במהלכה כבר קראו מן הספר החדש", מספר הרב שלוה בהתרגשות. מעבר לכך שתרומת החיים יצרה קשר חם והדוק ביני לנתרם ובין המשפחות, רואים כיצד הנתינה ממשיכה להתגלגל בעולם ומייצרת עוד ועוד מתנות וחסדים. אשרי העם שככה לו."

איתמר מור, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully