וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר פולני: "לפוגרומים הרצחניים כנגד היהודים באירופה הייתה תוצאה חיובית"

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

5.3.2020 / 18:35

חבר מפלגת ימין קיצוני בפרלמנט הפולני, יאנוש קורווין-מיק, אמר בשבוע שעבר כי פוגרומים נגד יהודים היו מועילים לעם היהודי מכיוון שדרכם הם הוציא את החולשה מהחברה היהודית באמצעות הברירה הטבעית, והסביר כי מגיפת הקורונה היא דבר מבורך

חבר בפרלמנט האירופי מפולין יאנוש קורווין-מיקה. AP
חבר הפרלמנט האירופי מפולין יאנוש קורווין-מיק/AP

חבר מפלגת ימין קיצוני בפרלמנט הפולני, יאנוש קורווין-מיק, אמר בשבוע שעבר כי פוגרומים נגד יהודים היו מועילים לעם היהודי מכיוון שדרכו הוא הוציא את החולשה מהחברה היהודית באמצעות הברירה הטבעית.
קורווין-מיק, חבר מוביל בקואליציה של מפלגות הימין הקיצוני בשם "הקונפדרציה, החירות והעצמאות", דיבר בתוכנית חדשות בערוץ הטלוויזיה הפולנית POLSAT על השפעות מגיפת הנגיף (קורונה). במהלך הראיון שלו אמר כי יש צד חיובי לנגיף הקורונה מכיוון שהוא מחסל את החלשים באמצעות הטבע ומשפר את מאגר הגן של האנושי.

חבר הפרלמנט מהקונפדרציה לא הסתפק בהערות אלה וניסה להוכיח את טענתו בכך שהצביע על ההיסטוריה היהודית. קורווין-מיק אמר כי לפוגרומים הרצחניים כנגד היהודים באירופה הייתה תוצאה חיובית מכיוון שהחלשים בקהילה היהודית מתו והחזקים שרדו, מה שרומז כי הדבר שיפר את המלאי (החזק) של העם היהודי. הוא המשיך ואמר כי רבנים אפילו היו בעד פוגרומים כאלה כדי ליהנות מהיתרונות של "הברירה הטבעית" בטבח מסוג זה.

היסטוריה של הערות מעוותות

לקורווין-מיק יש היסטוריה של הערות מעוותות על השואה ובעלות אופי אנטישמי. בשנת 2013 הוא אמר כי ככל הנראה אדולף היטלר לא ידע על השואה, ובשנת 2019 מחה על ההחלטה לאסור על מכחיש השואה דיוויד אירווינג להיכנס לפולין. הוא האשים גם פעילים יהודים בריטים ש"עבדו עבור הבונים החופשיים" לאחר שארגוני תקשורת בינלאומיים שידרו קטעים של טקס אנטישמי שנתי במהלך חג הפסחא בעיירה הקטנה פרוצ'ניק, בה התושבים הכו בטקס בובה של יהודי המייצגת את יהודה איש קריות (שהלשין ע"פ הברית החדשה על ישו לרומאים).

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "קורא לנשיא פולין אנדז'י דודה לגנות את דבריו של חבר הפרלמנט האנטישמי קורווין-מיק מכחיש השואה, לדרוש ממנו לחזור בו מדבריו להתנצל, ולחדול מהתבטאויות אלה בעתיד. חייבים להגיב באפס סובלנות לכל ביטוי אנטישמיות"

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully