וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאים בבידוד? הצטרפו אלינו לשידור החי של קריאת המגילה

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

9.3.2020 / 16:01

היום, יום שני ה-9/3/20 בשעה 19:30, כל מי שמעוניין יכול להצטרף לשידור החי של קריאת המגילה. הרב רענן: "הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן וחייבים לדעת להנגיש את הדת והיהדות להתפתחות הזו". בבית הכנסת איילת השחר הותקנו מערכות לשידור חי של קריאת המגילה, הצטרפו אלינו

משלוח מנות. ShutterStock
פורים שמח לכולם/ShutterStock

מה לדעתכם היה אומר אחשורוש על שידור חי של המשתה שעשה לכל 127 מדינות מלכותו? האם לאסתר המלכה היו הרבה עוקבים בסטורי? מה המן היה עושה אם היה צריך להיכנס לבידוד? מה הייתה דעתו ההלכתית של מרדכי על קריאת מגילה בלייב? את התשובות לשאלות האלה לא נדע לעולם.

הרב שלמה רענן יוזם פרויקט 'חברותא טלפונית' לא מוטרד משאלות כאלו, בימים אלו הוא מנסה לעזור ליהודים ברחבי העולם שרוצים ולא יכולים לשמוע מגילה. "משום מקום הגיע אלינו משבר הקורונה, אנשים נמצאים בבידוד ואסור להם ללכת לשמוע את המגילה בבית הכנסת" אומר הרב שלמה "הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן וחייבים לדעת להנגיש את הדת והיהדות להתפתחות הזו" ולכן עמלים שם בבית הכנסת איילת השחר במודיעין על התקנת מערכות לשידור חי באונליין של חזן בית הכנסת וציבור המתפללים, כך שכל יהודי שיושב מבודד בגלל הקורונה או אפילו תקוע בטיול בדרום אמריקה, ירגיש את האווירה בבית הכנסת כאילו הוא ממש שם. היום, יום שני ה-9/3/20 בשעה 19:30, כל מי שמעוניין יכול להצטרף לשידור החי של קריאת המגילה.

יהדות וטכנולוגיה

הקורונה מביאה איתה לעולם אתגרים גדולים וחדשים, בנושא הכלכלי העולם נכנס להיסטריה, כל הרעיון של גלובליזציה קיבל בעיטה חזקה בבטן הרכה וקשה לדעת עכשיו לאן הדברים עוד יתפתחו. גם בנושא הבריאותי העולם מתבונן בהתרחשויות באימה ודי ברור שמערכת הבריאות העולמית נתפסה במצב קשה ולא יודעת באמת איך להשתלט על הכאוס שנוצר.

גם היהדות ניצבת בפני אתגרים הלכתיים חדשים בנושא הקורונה, אחד מהם הוא האם לשמוע קריאת המגילה בלייב זה מספיק מבחינה הלכתית כדי לצאת ידי חובת קריאת מגילה. הרבנים עוד לא הכריעו בנידון זה. היהדות מתחדשת במקביל להתחדשות של העולם, מי שטוען שהיהדות היא מיושנת ולא מתקדמת, לא מבין מספיק את היהדות. זה חלק ממה שפרויקט חברותא טלפונית מנסה לומר. יש עולם אינטלקטואלי ענק ומתקדם, שני יהודים שיושבים ומשוחחים יכולים לייצר חיבורים שרק המציאות יכולה לדמיין. וזה היופי, תאמינו או לא אבל כיום חברים בפרויקט של חברותא טלפונית כ-16,000 איש, ובכל יום מצטרפים ומצטרפות עוד ועוד חברים. לאחרונה נפתח בבית הכנסת במודיעין ערב לימוד של נשים שמגיעות לבית הכנסת ולומדות יחד בחברותות. המטרות של המיזם מאד פשוטות, לאחות את השסעים והקרעים שמערכות הבחירות והפוליטיקה יוצרות, הרצון הגדול הוא ליצור חיבור ודיאלוג, ללמוד, להכיר ואולי אולי אפילו לאהוב.

השירות הוא ללא מטרות רווח, מקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשר לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון. גם אם אתם מבודדים, אין סיבה שתהיו בודדים! הצטרפו עוד היום לשיחה על היסטוריה, היסטריה ומציאות עכשווית.

מערכת וואלה!, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully