וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים? מוזמנים להגיש תלונה נגד השחקן שביצע תנועות אנטישמיות בארגנטינה

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

11.3.2020 / 14:17

ארנלדו גונסאלס, שביצע תנועה של חבישת כיפה אחרי שהורחק, עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח. בארגנטינה זועמים: "בושה גדולה, מדובר בפשע לכל דבר"

רגליים של כדורגלן במגרש וכדור כדורגל. ShutterStock
המשחק הפך לזירה אנטישמית?/ShutterStock

הקשר החדש של נואבה שיקגו, ארנאלדו גונזלס, גורש במשחק מול אטלנטה, וכשהלך לחדר ההלבשה, עשה מחוות אנטישמיות לדוכני הבוהמה. הוא משחק בווילה קרספו.

השופט פבלו גימנז קיבל את ההחלטה לגרש את גונזלס בגין תוקפנות לכאורה נגד שחקן יריב, וכשעזב את המגרש הוא הניח את ידו על ראשו, המדמה את הכיפה, וגם על המפשעה, בקשר לזה ברית מילה.

משרד המשפטים בבירה בואנוס איירס הודיע כי יחקור את המקרה, כשבנוסף כל מי שהרגיש שהוא נפגע מהמקרה, כולל יהודים כמובן שצפו במשחק בטלוויזיה או באצטדיון ונפגעו מהתנועות, יוכלו להגיש תלונה נגד השחקן.

אטלנטה מייצגת את שכונת וייה קרספו העמידה בבואנוס איירס, שבאופן מסורתי נחשבת ל"ביתה" של הקהילה היהודית בבירה. האוהדים של הקבוצה שומעים באופן קבוע עלבונות אנטישמיים מאוהדים אחרים, אבל הפעם זה היה שחקן והוא נקלט במצלמות הטלוויזיה.

יהודים חיים בפחד?

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הגיב למקרה ואמר: "הסתה רודפת הסתה כלפי יהודים באירופה, בארה"ב וברחבי העולם. אנו דורשים מממשלות העולם להעלות הילוך במאבק באנטישמיות. יהודים חיים בפחד ומסתירים את זהותם. האחריות להגנת היהודים מוטלת על ראשי המדינות. אסור שאירועים אלו יגררו למקרים קשיים יותר ציין חגואל והוסיף כי זה הזמן לעצור אותם. "אנו בהסתדרות הציונית העולמית ניתן יד ככול שידרש לצד ראשי הקהילות היהודיות בעולם בכדי להילחם בתופעות אלו כדי שיהודים יהיו גאים בכל מקום בהעולם."

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully