וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב ראש בראש עם עמותה למניעת הפלות

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

12.3.2020 / 7:30

עמותת אפרת הפועלת למניעת הפלות רכשה שטח פרסום אלקטרוני על בניין עיריית תל אביב ופרסמה בו קריאה לנשים שלא להפסיק הריון לא רצוי. אנשי עיריית תל אביב לא אהבו את פרסום השלט על בניין העירייה, אך לא יכלו להסירו ובחרו להגיב בצורה לא שגרתית

אישה מביטה בתמונת אולטרסאונד. ShutterStock
עובר = חיים/ShutterStock

עמותת אפרת הפועלת למניעת הפלות רכשה שטח פרסום אלקטרוני על בניין עיריית תל אביב ופרסמה בו קריאה לנשים שלא להפסיק הריון לא רצוי. "זו המלחמה על החיים שלי", נכתב בשלט, "בגלל כסף לא מפסיקים חיים. מהריונות לא רצויים נולדים תינוקות אהובים", פרסמה העמותה שתומכת כלכלית בהריוניות השוקלות להפסיק את ההריון מסיבות כלכליות.

אנשי עיריית תל אביב לא אהבו את פרסום השלט על בניין העיריה, אך מסיבות שונות לא יכלו להסירו ובחרו להגיב בצורה לא שגרתית. מיד לאחר הקרנת הפרסומת של עמותת אפרת הופיעו המילים "אז בקשר למסך הקודם… רק את תחליטי מה לעשות עם הגוף שלך".

רק הנשים יחליטו

גם ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הגיב על הדברים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בימים האחרונים עלה שלט של עמותת אפרת על בניין העירייה הקורא למנוע הפלות. את השלט אנחנו לא יכולים להסיר, אבל מי שתהה, הנה עמדתי העקרונית בנושא: רק הנשים יחליטו מה לעשות עם הגוף שלהן."

כידוע, הפלה היא שאלה הלכתית לא פשוטה, שכן התינוק נחשב ליצור חי ולכן הפלה שווה להרג שלו ולרצח על פי ההלכה. יחד עם זאת, גם ביהדות מותרת הפלה במקרים מסוימים כמו למשל כאשר התינוק מסכן את חייה של אמו ויש לו דין של רודף.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully