וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד לשירותי דת: פעילות המקוואות נפסקת

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

14.3.2020 / 23:10

בצל הקורונה מתעוררות גם שאלות על החיים היהודיים. אחת הסוגיות המדוברות היא עניין הטבילה במקווה. המשרד לשירותי דת מוסר: "הוחלט על סגירת מקוואות הגברים החל ממחר בבוקר. הודעה זו מתייחסת לכלל מקוואות הגברים, ציבוריים ופרטיים כאחד"

ברכת הכהנים בכותל 16 באוקטובר 2019. TPS
האם תיאסר התפילה בכותל?/TPS

כעת זה כבר ברור: החיים עצרו את מסלולם ונכנסו למסלול אחר, זהיר יותר, מחושב יותר, מוגבל יותר. וירוס הקורונה שנחת בארץ לפני כחודש לראשונה, ממשיך לתפוס תאוצה כאשר למעלה מ-150 חולים אובחנו בוודאות. מדינות נוספות הפכו ליעד מסוכן ועוד אלפים רבים של תושבים ששבו מחו"ל או נחשפו לחולים הוכנסו לבידוד. את הבידוד מעבירים החשודים כנשאים בסביבה מנותקת מאחרים בכדי שלא להדביק אותם. הם לא מגיעים לעבודה, לא יוצאים לקניות ובאופן כללי לוקחים הפסקה כפויה מחיי היומיום.

לא מעט נפגעים מהבידוד, אך למבודדים הדתיים בעיה נוספת: היכולת לקיים מצוות מסוימות נמנעת מהם ופוגעת באיכות חייהם ובאמונתם הדתית. אחת הסוגיות המדוברות היא עניין הטבילה במקוואות המהווה עיקרון חשוב בשמירה על מסורת הבית היהודי ועל טהרתו.

בתחילת הערב (מוצאי שבת כי תשא) מסר המשרד לשירותי דת כי: "פעילות המקוואות נמשכת כרגיל. נדגיש שאנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המקוואות עוברים חיטוי ועומדים בתנאים המחמרים של ניקיון והגיינה. מי שנדרש לשהות בבידוד - חל עליו איסור להגיע למקווה. המשרד יטפל בחומרה רבה כנגד מפירי הבידוד לרבות נקיטת צעדים פליליים."

אולם כעבור מספר שעות התקבלה הנחייה חדשה: "לאחר התייעצות שהתקיימה הלילה בין מנכ"ל המשרד לשירותי דת מר עו"ד עודד פלוס למנכ"ל משרד הבריאות והצוותים המקצועיים במשרד ולאחר היוועצות שקיים המנכ"ל מול כבוד הראשון לציון הרב יצחק יוסף והשר יצחק וקנין, הוחלט על סגירת מקוואות הגברים החל ממחר בבוקר. הודעה זו מתייחסת לכלל מקוואות הגברים, ציבוריים ופרטיים כאחד."

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully