וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורות בימי קורונה: כך תתמודדו עכשיו עם הילדים בבית

נעמה אלפסי בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

16.3.2020 / 11:27

כולנו שואלים את עצמנו מה עושים עכשיו כל כך הרבה זמן עם הילדים בבית. הצילו! ממה אנחנו חוששים? שעמום שיוביל לבטלה ולאסון. אלה הציפיות שלנו. אנו בחרדה מהשעמום. מה עושים בפועל? נעמה אלפסי בטיפ להורים

ילד משחק באוהל ביתי. ShutterStock
זמן איכות?/ShutterStock

כולנו שואלים את עצמנו מה עושים עכשיו כל כך הרבה זמן עם הילדים בבית. הצילו! ממה אנחנו חוששים? שעמום שיוביל לבטלה, שיוביל לאסון. אסון קטן, גדול, כל גיל והאסון שלו. אלה הציפיות שלנו. אנו בחרדה מהשעמום. כך התרגלנו לחשוב לגבי הילדים שלנו. כשמשעמם, אנחנו אחראים למצוא פתרון.

העצה של היום היא: שינוי הציפיות. ילדים יודעים להעסיק את עצמם. רק צריך להאמין בזה ולתת להם את האפשרות. בלי לפתור להם את הבעיה ובלי להיבהל מהמילים: "משעמם לי". אם נבין שיש להם את האפשרות להעסיק את עצמם, לא נהיה כל כך לחוצים ונוכל לאפשר להם באמת למצוא פתרונות.

אתם בהחלט יכולים להיות אלה שמחליטים כמה זמן מותר לשחק במחשב או בטלפון אבל מעבר לכך, תנו להם להיות יצירתיים. אל תרוצו לתת רעיונות אל תזדרזו להכין רשימות, שחררו את האחריות לחלוטין. כי אחריות לא נחלקת בין שניים. כשתשחררו באמת, הם יוכלו לקחת אותה.


הכותבת מנחת הורים ויועצת זוגית ואישית בגישת שפר, חברה בצוות הניהול של מרכז שפר - מרכז להכשרת מנחים ויועצים בגישת שפר להורות זוגיות ומודעות עצמית.

נעמה אלפסי בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully