וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה לא עוצרת את גלי האנטישמיות באירופה

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

16.3.2020 / 18:53

אתמול (א') התקיימו בחירות לרשויות המקומיות בצרפת. כמו כל מערכת בחירות, גם בצרפת התמלאו הרחובות בשלל כרזות עם תמונות של המועמדים השונים, חלקם יהודים. במהלך היום התגלו כרזות שהושחתו ושלל כתובות גרפיטי אנטישמיות וגזעניות

כתובות אנטישמיות באירופה. BNVCA,
צרפת לא נחמדה/BNVCA

גלי אנטשמיות לא פסחו באירופה למרות התפשטתו של נגיף הקורונה ברחבי העולם. אתמול (א') התקיימו בחירות לרשויות המקומיות בצרפת שהייתה סוערת לא פחות. כמו כל מערכת בחירות, גם בצרפת התמלאו הרחובות בשלל כרזות עם תמונות של המועמדים השונים, חלק מאותם מתמודדים גם יהודים.

במהלך היום התגלו על אותן כרזות עם תמונות של יהודים שהושחתו ושלל כתובות גרפיטי אנטישמיות וגזעניות כולל ציורים של צלבי קרס כמו: "לא לרשימה המגדרית. לא לכושי מוסלמי-שמאלני. לא תהיה ראש עיר לעולם". הכרזות הללו מכוונות למועמדים היהודים: לאגנס בוזין, פרנסיס ספינר, אלכסנדרה סעדה, חנה סבאח, רחידה דתי, אובין נזואטום וסוניה קרימי.

כתובות אנטישמיות באירופה. BNVCA,
״לא לרשימה המגדרית. לא לכושי מוסלמי-שמאלני. לא תהיה ראש עיר לעולם"/BNVCA

הכתובות ראויות לגינוי

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציוניות העולמית הגיב על כך: "הכתובות האנטישמיות והגזעניות הרבות שרוססו על כרזות הבחירות של מועמדים ממוצא יהודי בצרפת ראויות לגינוי גורף. גילויי השנאה הללו הם שערורייתיים ואינם מתקבלים על הדעת. אני מודאג מאוד מהמשך התחזקות השנאה בחברה הצרפתית והאירופית כולה. כמו שאר הנגיפים, על הממשלות, מוסדות החינוך והאכיפה להיאבק בנגע האנטישמיות, להילחם בפגיעה בדמוקרטיה ולרפא את את החברה באירופה מהמחלה הממארת הזאת.
אני מחזק את ידיהם של אחינו היהודיים החיים בצרפת וקורא להם למרות הכל להמשיך להרים את הראש בגאווה יהודית."

כתובות אנטישמיות באירופה. BNVCA,
כתובות אנטישמיות/BNVCA
אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully