וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורות בימי קורונה: למרות העצות של כולם, לצפות בסרטים זה בסדר

תמי כהן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

17.3.2020 / 13:46

בטח ראיתם ברשתות החברתיות את כל ההורים המשקיענים האלו שהכינו לו"ז מפורט וסדר יום מדוקדק, מאוזן, בריא ונטול מסכים - וזה נראה ממש מעולה. ובאמת, גם אתם הייתם רוצים שכך יהיה אצלכם בבית. אבל מה אם לכם זה לא מתאים?

תינוק אוכל גזר. ShutterStock
פחות תפס אצלכם/ShutterStock

בטח כבר ראית ברשתות החברתיות את כל האימהות המשקיעניות האלה, שהכינו לו"ז מפורט וסדר יום מדוקדק, מאוזן, מזין ובריא, נטול חטיפים ומסכים - וזה נראה ממש מעולה וגם מצטלם נהדר. ובאמת, באמת גם את היית רוצה שכך יהיה אצלך בבית. זאת אומרת, זה מה שצריך, לא? זה מה שנכון לילדים. הרי כל המומחים אומרים שהילדים חייבים שגרה, שהם חייבים סדר יום, שחייבים לקבוע כללים בבית, כי אחרת הם ישתעממו ואז יהיה פה כאוס אחד גדול.

אבל... זה טוב גם לך? זה מה שאת רוצה? אולי לך דווקא מתאים שיראו סרטים. אולי דווקא נעים לך שאין סדר יום מדוקדק, אולי את בעצמך זורמת ונהנית מהחופש ולא נחרדת מחטיפים וממתקים. טבלאות זה טוב ויפה לאנשים מסוימים אבל ממש לא לכולם, זו לא חובה. ואם זה לא טוב לך, אז מי אמר שזה בהכרח טוב לילדים שלך?

כמו שאין דרך אחת ויחידה שהיא הנכונה לחיות את החיים, כך אין דרך אחת ויחידה שהיא הנכונה לגדל ילדים, לא בשגרה, לא בחירום, לא בחופשה וגם לא בקורונה. תעשי את מה שמתאים לך ותרגישי עם זה מעולה! אין פה תחרות, אין נכון ולא נכון. את מדהימה כמו שאת. כן סדר יום, לא סדר יום, זה בכלל לא משנה. במילים אחרות, עופי על עצמך! והילדים? הם מסתגלים למצבים שונים הרבה יותר טוב ממה שמקובל לחשוב. תסמכי עליהם.


הכותבת היא מנחת הורים בגישת שפר

תמי כהן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully