וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה כחלון זמן היסטורי: כך היא תעזור לנו לגלות את עצמנו

אלעד צדיקוב בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

18.3.2020 / 20:31

השלכות צעדי המנע בישראל ובשאר מדינות העולם מובילות אותנו להתכנסות. התכנסות בביתנו, התכנסות עם משפחתנו. צמצום או ביטול הסחי הדעת. ללא טיסות לחו"ל, ללא יציאות לא הכרחיות מהבית, ללא עבודה, ללא לימודים, ללא אירועים. העולם עוצר מלכת, איך זה משפיע עלינו?

גבר בודד. ShutterStock
זמן למחשבות/ShutterStock

השם 'קורונה' ניתן לווירוס לפני 52 שנה ע"י קבוצת וירולוגים בשל הדמיון בצורתו המיקרוסקופית להילה שסביב השמש (Solar Corona). היות ודבר אינו מקרי בעולמנו, בבסיס השם קורונה נמצא גם את השורש Core - מרכז, תוך, ליבה. רמיזה עתידית למסע פנימי ומתבקש אל תוכנו ואל עצמיותנו. השלכות צעדי המנע בישראל ובשאר מדינות העולם מובילות אותנו להתכנסות. התכנסות בביתנו, התכנסות עם משפחתנו. צמצום או ביטול הסחי הדעת. ללא טיסות לחו"ל, ללא יציאות לא הכרחיות מהבית, ללא עבודה, ללא לימודים, ללא אירועים, ללא בילויים, ללא קניונים, ללא טיולים. העולם עומד מלכת.

עצירת העולם ושאון החיים היא הזדמנות פז לחלון הזדמנות של השקפה נדירה. אנשים נוסעים לסוף העולם כדי לקבל הזדמנות להתבוננות במציאות מפרספקטיבה של שקט, של דממה, של קשב לקול הפנימי שבתוכי. הפשטת הגשמיות בהודו למשל ומאידך חיות רוחנית חזקה, מייצרת קרקע טבעית להתבוננות פנימית. לשיח עם עצמי. למציאת נקודת האני שלי. לשיח עם הקול הכי דקיק, פנימי שבתוכי. ביהדות זה ייקרא קשר עם הנשמה שלי. ובמילה אחרת קשר עם אלוקים.

הצעות נישואין בצלילה חופשית

נתבונן בחתונות שהתקיימו בימים האחרונים. משנה לשנה עולה הסטנדרט לחתונות ואירועים. המדיניות הרווחת היא בווקטור קשיח וקבוע. יותר יפה, יותר גבוה ויותר חזק. זיקוקים, יונים, קסמים, אבק כוכבים, צילומים מרחפנים, פלזמות ואמנים יקרים, סרטוני וידאו של החברים, של האחיינים ,של הבני דודים, הצעות נישואין בצלילה חופשית או בקפיצה בין עננים.

בימים האחרונים אנו עדים לחתונות פשוטות כמו של פעם בקהילה. דירה עם חצר, גג בבניין משותף, מדשאה ציבורית וחצר ישיבה. בפשטות - במיעוט משפחה, מיעוט חברים, בלי תפאורה נוצצת וגימיקים יקרים. הצד השווה באירועים אלו היא השמחה הגדולה שפורצת בטבעיות - דווקא מהפשטות ומהמשפחתיות שעוטפת.

חתונת השנה: אושר-עד

השבוע באופן מחוכם, התקיימה חופה בסניף אושר-עד בירושלים, יען כי סניפי רשתות מותרים להכיל 100 איש. הכשיר הזוג בפלפול את הסניף לאולם מיני מרכזי. כך בין מדפים עמוסים וקופאיות נדהמות צעדה הכלה עם שמלת כלולות. בין חברים, משפחה וסדרני סחורה הולך חתן מהודר בנוף תפאורה דלה. בהפשטת החומריות, מתגלה אמת אחרת - אמיתתה של פנימיות.

דומני כי אחת המתנות היפות שנשלחות אלינו כעת עם הקורונה, היא ההזדמנות לחוות עד כמה ניתן לשמוח ולהתרגש גם ללא מלבוש מיותר וחיצוני, יקר ומפואר. קיבלנו במתנה תמרור מהבהב, תובנה חיה כי גאות האדם והתרברבותו בכיבוש הבריאה - היא שולית, נטולת פרופורציות, שברירית ואף זמנית. ריקון העולם מתוכן רוחני הוא העדר העיקר, היעדר המהות, היעדרה של פנימיות. Core - ליבה, פנימיות, לב. כדאי שננצל את חלון הזמן ההיסטורי הזה לגלות את מה שבתוכי. לגלות את מי שבתוכי.

אלעד צדיקוב, חבר מועצת העיר הרצליה ויו"ר אחריות יהודית.

אלעד צדיקוב בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully