וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה דרמטית: סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

18.3.2020 / 21:39

ראש העיר בת-ים הורה הערב על סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת בעיר, החל מיום שישי הקרוב בבוקר. המשמעות: כבר מהשבת הקרובה יאלצו עשרות אלפי מתפללים, מתוך 160 אלף תושבי בת-ים, להתפלל בביתם ולא במניין

פסק הלכה של ראש אבות בתי הדין באיראן הרב יהודה גראמי שליט"א לאסור לצאת לבתי הכנסת. הרב יהודה גראמי, באדיבות המצולמים
פסק הלכה של ראש אבות בתי הדין באיראן לאסור יציאה לבתי הכנסת/באדיבות המצולמים, הרב יהודה גראמי

החלטה דרמטית במסגרת המאבק בקורונה: ראש העיר בת-ים צביקה ברוט הורה הערב על סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת בעיר, החל מיום שישי הקרוב בבוקר. זו הפעם הראשונה אי פעם בערים הגדולות בה מתקבלת החלטה גורפת על סגירת בתי כנסיות לתקופה ארוכה - בשלב זה לחודש ימים. המשמעות: כבר מהשבת הקרובה יאלצו עשרות אלפי מתפללים, מתוך 160 אלף תושבי בת-ים, להתפלל בביתם ולא במסגרת תפילה במניין.

ברוט קיבל הערב את ההחלטה לאחר שורת הערכות מצב שקיים עם גורמי מקצוע, ולאחר ששוחח עם הרב הראשי ועם רבני העיר וקיבל גם את גיבויים. מדובר בכ-140 בתי כנסת בכל רחבי העיר, אשר החל מיום שישי הקרוב ייסגרו למשך כארבעה שבועות בשלב הנוכחי. ברוט הנחה את השיטור ואת הפיקוח העירוני לאכוף את הסגירה, במקרה בהם יהיו בתי כנסת שיפרו את ההוראות שנועדו לשמור על חיי הציבור ובריאותו.

מבקשים מהציבור להקפיד על ההנחיות

במקביל תערוך העיריה הסברה מאסיבית בקרב ציבור המתפללים, יחד עם הרבנים וראשי הקהילות, כדי לבקש מהציבור להקפיד על כך. בנוסף יצורפו לתושבים פסקי הלכה של רבנים רבים הקובעים כי בתקופה הנוכחית אסור להתפלל בבתי הכנסת וחובה להישאר בבית - כולל בתקופת חג הפסח בו בתי הכנסת עדיין יהיו סגורים.

ברוט אמר הערב כי "מדובר בהחלטה קשה, אך המשוואה ברורה לחלוטין: אם נשאיר את בתי הכנסת פתוחים - יש סבירות גבוהה שימותו יותר אנשים מבוגרים. הסגירה נועדה לשמור על חיי התושבים שלנו, ולצמצם את יכולת ההדבקה בקרב תושבי העיר. מדובר בפיקוח נפש ובצעד מציל חיים".

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully