וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם לנהלים: הלוויית חולה הקורונה בבית הלוויות שמגר

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

22.3.2020 / 7:30

על פי הוראות משרד הבריאות, בית הלוויות שמגר עבר לפעול במתכונת חירום עם אגף מיוחד שייתן מענה לנפטרים נשאי קורונה. מנכ"ל חברה קדישא: "יוצאים הערב להלוויה תוך כדי הקפדה יתרה על כל אמצעי התמגנות הנדרשים"

הלוויית קורונה. גחש״א ״קהילת ירושלים״,
בתפילה להלוויה אחרונה/גחש״א ״קהילת ירושלים״

אמש (מוצאי שבת) נערכת הלווית הקשיש אריה אבן ז"ל שנפטר בסוף השבוע מנגיף הקורונה. כזכור, במצב חירום על פי הוראות משרד הבריאות - יש חלוקה של מחוזות בנוגע לאחריות על נושא הקבורה. על פי המדיניות במחוז ירושלים האחריות על הנפטרים במצב חרום היא בידי בית הלוויות שמגר שיפעל במתכונת חרום שבה יש אגף נפרד לטיפול בנפטרים נשאים של המחלה ואגף כללי שבו יטופלו שאר הנפטרים.

יצחק גלבשטיין מנכ"ל חברה קדישא הראשית והכללית פרושים ירושלים וממונה מטעם המדינה על כל הקבורה בחירום באזור ירושלים: "העובדים המסורים יוצאים הערב להלוויה תוך כדי הקפדה יתרה על כל אמצעי התמגנות הנדרשים. כולנו תקווה שזאת תהיה הלוויה האחרונה של נפטר קורונה בארץ בכלל ובירושלים בפרט".

הכללים המחמירים נועדו למנוע התפרצות

צוריאל קריספל מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים: "ברצוני לציין שאנו ערוכים לכל תרחיש ונמצאים בקשר רציף עם משרד הבריאות. על פי ההנחיות הוחלט להכשיר את הקמתו של אגף נפרד ומבודד מבית הלוויות שאליו יובאו הנפטרים שיש חשש לגביהם כי הם נשאים של הנגיף. באגף הנפרד יהיה חדר טהרה וחדר קירור נפרד. שאר האגפים בבית הלוויות ימשיכו לפעול כרגיל בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל האוכלוסייה. הצוותים שאמורים לטפל בנפטרים קיבלו הנחיות מפורטות של משרד הבריאות. כמו כן, סוכם כי נאמן בטיחות של משרד הבריאות יהיה נוכח בשטח על מנת לפקח על יישום הכללים המחמירים שנועדו למנוע את התפרצות המגיפה".

אפרת פינקל בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully