וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורות בימי קורונה: מותר לכם לצפות בחדשות על חשבון הילדים

תמי כהן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

30.3.2020 / 9:13

הרבה הורים מרגישים שהם מחוברים לחדשות ללא הפסקה, שותים בצמא כל עדכון ומבזק, קוראים, מאזינים ומתעדכנים באופן רציף, וחוששים אולי זה בא על חשבון הילדים. אם גם אתם מרגישים ככה - שחררו את התחושה הזו. זה לגמרי בסדר

מסך טלוויזיה LG OLED C9. עמית לגו, מערכת וואלה!
זפזפו כאוות נפשכם/מערכת וואלה!, עמית לגו

עוברים עלינו ימים עמוסים מאוד, אנו מוצפים במידע וזה מבלבל ומתיש. הרבה הורים מרגישים שהם מחוברים לחדשות ללא הפסקה, שותים בצמא כל עדכון ומבזק, קוראים, מאזינים ומתעדכנים באופן רציף, וחוששים אולי זה בא על חשבון הילדים. אם גם אתם מרגישים ככה - שחררו את התחושה הזו. זה לגמרי בסדר.

הנה, יש לכם פה הזדמנות פז להעביר מסר לילד שלכם שהוא אינו מרכז העולם, שהוא רק חלק. חלק ממשפחה, חלק מקהילה, חלק מעם, חלק ממדינה. העולם אינו סובב סביבו ולכן אמא ואבא לא מתעניינים רק בו. וזה בסדר גמור, זו דרכו של עולם. זו הזדמנות מצוינת לגלות שהעולם מתנהל לפי כללים וחוקים שכולנו צריכים לכבד אותם ולנהוג לפיהם, אחרת יהיה כאוס ואנשים ייפגעו.

דרך העולם

דמיינו לעצמכם שהיה חולה קורונה שלא מעוניין להישאר בבידוד, מבחינתו שכל העולם יתאים את עצמו אליו, שכולם יסתובבו עם ציוד מגן וחליפות מבודדות, העיקר שהוא יוכל להסתובב חופשי. זה נראה לכם הגיוני?! ברור שלא. האדם צריך להתאים את עצמו לחברה, ולא להיפך. כשאני נענית לכל בקשה (שלא לומר דרישה) של הילד שלי אני מעבירה לו, בלי להתכוון, מסר שגוי, שאומר: תעשה מה שאתה רוצה והכול יהיה בסדר. אבל יש פה בעיה, כי הרי בחיים האמיתיים העולם לא מתאים את עצמו לכל אדם. המציאות לא מתכופפת ולא משתנה בשביל אף אחד. מי שרוצה לשרוד ולהצליח חייב להתאים את עצמו ולהתנהל לפי החוקים. אז בפעם הבאה שאתם מתעסקים בחדשות ולא בילד שלכם - הכול בסדר, זו דרכו של עולם.



הכותבת היא מנחת הורים בגישת שפר

תמי כהן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully