וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההנחיות והסגר: זוגות מתלוננים על בלבול בנוגע לחתונה

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

12.10.2020 / 8:56

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בבקשה לאפשר את קיום חתונתם של זוגות רבים, המבקשים להתחתן בהתאם להנחיות: "בטוחני כי תדעו לשלב בין הצורך בתקנות לבין חובת הזהירות הנדרשת ותשכילו למצוא פתרון"

חופה. ShutterStock
חופה/ShutterStock

הנחיות משרד הבריאות בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה משליכות על נושאים רבים העומדים בליבו של העולם היהודי. אחת הסוגיות עלתה היום על סדר היום: קיום חתונות על רקע הסגר האוסר על התניידות מעיר לעיר שלא לצורך חיוני.

בעקבות פניות של זוגות רבים, שחווים בימים אלו בלבול בכל הקשור לחתונתם, פנה הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בפנייה דחופה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, בבקשה לאפשר את קיום חתונתם של זוגות רבים, המבקשים להתחתן בהתאם להנחיות.

במכתבו כותב הרב הראשי כי הזוגות נמצאים בתקופה זו בחוסר ודאות ובחשש שיצטרכו לדחות את חתונתם, וזאת בשל מגבלת המעבר מעיר לעיר שמונעת את קיום החתונות. הרב הראשי מדגיש במכתבו כי החתונות מתוכננות להתקיים בהתאם להנחיות ולמגבלת 20 המשתתפים, אך במצב הנוכחי כעמט ולא מעשי כעת לקיים את החתונות.

בסיום מכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה ולשר הבריאות: "בטוחני כי כמי שמכירים בחשיבות ובחיוניות של זוגות המבקשים להקים בית נאמן בישראל, תדעו לשלב בין הצורך בתיקון התקנות לבין חובת הזהירות הנדרשת ותשכילו למצוא פתרון לנושא".

גם בזירה הפוליטית נרשמה התייחסות לסוגייה. יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר במהלך דיון בוועדה שבראשותו כי "אם החתן גר בעיר ירושלים והכלה בעיר אחרת - על פי ההנחיות - אי אפשר להתחתן, רק בתוך 1,000 מטר". אשר הוסיף דימוי חריף: "זו גזירה שאפילו אנטיוכוס לא חשב עליה, חייבים למצוא לזה פתרון בהקדם האפשרי", אמר.

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חתונה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully