וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה החריגה של הרב: אל תבואו לקברו של אבי

בשיתוף שובה ישראל

12.10.2020 / 13:48

בעקבות המצב הבריאותי הקשה והתפשטות נגיף הקורונה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי דוד יוסף, בנו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, מפציר שלא להגיע להילולה בקבר אביו בתאריך ג' בחשוון: "במקום, הקדישו שעה באותו יום ללמוד תורה לעילוי נשמתו"

בית העלמין סנהדריה יום אחרי הלווייתו של הרב עובדיה יוסף, ירושלים. נועם מושקוביץ
קברו של הרב עובדיה יוסף/נועם מושקוביץ

בעקבות המצב הבריאותי הקשה והתפשטות נגיף הקורונה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי דוד יוסף, ראש בית מדרש "יחווה דעת", יצא בהודעה חריגה ומבקש מכלל הציבור שלא לעלות ולפקוד את ציונו של אביו מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל, ביום ההילולה שיחול בשבוע הבא, בתאריך ג' בחשוון, וזאת כדי למנוע התקהלות אסורה ומסכנת חיים.

בדברים שאמר הרב דוד יוסף הוא פנה לשומעי לקחו וביקש: "אני מבקש בשום פנים ואופן לא לעלות לציון של אבי מורי רבינו עובדיה זצ"ל". לדבריו, "באופן טבעי יבואו הרבה אנשים ביחד - וזה חשש סכנה. בבקשה השנה לא לעלות לציון".

בנו של מרן הרב עובדיה זצ"ל הוסיף: "אין לי ספק שאם אבא היה חי, והיו שואלים אותו שאלה בהלכה אם לעלות או לא - הוא היה אומר לא לעלות לציון. ודאי שלא בצפיפות".

הרב יוסף אף אמר: "אם ויתרנו על ל"ג בעומר - אנחנו יכולים לוותר גם על ג' בחשוון. אין ספק שזה היה רצונו של אבא. במקום זה אני מציע הצעה טובה לכל מי שאוהב את אבא. שישב באותו יום - ג' חשוון ויקדיש שעה אחת ללמוד תורה לעילוי נשמת רבינו עובדיה יוסף בן ג'ורג'יה. שעה אחת לעילוי נשמתו - שווה הרבה יותר מלעלות לציון. אם אפשר ללמוד מתורתו של אבא - בשו"ת יחווה דעת, שזה 'שפתותיו דובבות בקבר' - תבוא עליו הברכה. אבל העיקר לא לעלות לציון ובמקום זה לשבת ולעסוק בתורה לעילוי נשמתו".

לסיום, אמר הרב יוסף כי בכוונתו לפנות לאחיו הרבנים וביניהם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לנהוג כמוהו: "אני מתכוון לבוא בדברים עם האחים שלי הרבנים הגאונים שליט"א, ביחד כאיש אחד בלב אחד, שיצאו בקריאה לציבור שהשנה לא לעלות לציון של אבא זצ"ל".

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully