וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם השלום של הרב פינטו: "אומרים לאנשים לשים מסיכות, אבל לא אומרים לא לדבר לשון הרע"

בשיתוף שובה ישראל

12.10.2020 / 17:00

על פי דברים שנשא האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בפני אלפי תלמידיו, הדרך למיגור הקורונה - היא הגברת אהבת חינם וריחוק מלשון הרע ורכילות: "המגיפה הזאת באה מיותר מדי רע שעשו בעולם"

בווידיאו: אדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א/שובה ישראל

מגיפת הקורונה גררה את העולם כולו לחשבון נפש. המדע והרפואה עומדים חסרי אונים מול הווירוס המסתורי שהביא למותם של למעלה ממיליון איש בעולם. בעולם היהודי ניתן לראות מיזמים רוחניים רבים שנולדו במטרה לעצור את המגיפה ולהשיב את העולם לשגרה.

על פי דברים שנשא האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בפני אלפי תלמידיו, הדרך למיגור הקורונה - היא הגברת אהבת חינם וריחוק מלשון הרע ורכילות, "אומרים לאנשים לשים מסיכות, אומרים לאנשים לשטוף ידיים, אבל לא אומרים לאנשים לא לדבר לשון הרע, לא אומרים לאנשים לא לחשוב מחשבות לא טובות", אמר הרב פינטו המתגורר במרוקו שם הוא משמש בתפקיד ראש אבות בתי הדין.

בשבועות האחרונים מרבה האדמו"ר הרב פינטו לדבר על חיזוק ב'בין אדם לחבירו' ותלמידיו מובילים מיזמים של שלום ואחדות בעשרות קהילות בארץ ובעולם.

הרב פינטו הסביר כי הבעיה רחבה אפילו יותר וזאת מכיוון שכל העניין של פגיעה בזולת הפכה אצל בני האדם להיתר, "אנשים חושבים שזה מותר. אדם חושב שמותר לו לחשוב רע על השני. שמותר לו לשפוט את השני, ולחשוב על השני דברים לא טובים. הוא מתיר לעצמו את זה. הוא לא רואה בזה שום דבר אסור. האיסור נהיה היתר".

"וברגע שהאיסור נעשה היתר - זה הדבר המסוכן ביותר", אמר האדמו"ר בשיעורו שהועבר לאלפים ברחבי העולם בשידור וידאו ברשתות החברתיות, "כי אין לאדם אפילו הרגשה של חשיבה לעשות תשובה על המעשים שלו. הרי לפני שאדם הולך לישון הוא אומר 'הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיסני אותי או שחטא כנגדי', והאדם עושה תשובה. אבל במצב שהאדם חושב שהוא עשה טוב - הוא לא עושה תשובה על זה שהוא פגע בשני, הוא לא מבין שהוא עשה טעות, ואז הוא בהידרדרות, ועבירה גוררת עבירה".

האדמו"ר הרב פינטו הדגיש כי "המגיפה הזאת באה מיותר מדי רע שעשו בעולם, והרע הזה יצר מציאות שהכל מלא רק ברע וכל המקומות של החסד והרחמים שה' רצה לתת לעולם - נתפסו כביכול. כל העמדות תפוסות מדברים רעים, ולכן באה המגיפה".

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully