וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילולת הרב עובדיה: הבקשה של הרבנים הספרדים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

14.10.2020 / 12:41

לאחר קריאת הגאון רבי דוד יוסף, גם אחיו הגדול, הראשון לציון רבי יצחק יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן יצאו עמו במכתב משותף הקורא שלא להגיע להילולת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשבוע הבא בשל הקורונה

בשל מגיפת הקורונה וההנחיות האוסרות על התקהלות: לאחר קריאתו של חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, שלא לפקוד את ציונו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שיום ההילולה שלו יחול בשבוע הבא ביום רביעי, גם אחיו הגדול, הראשון לציון רבי יצחק יוסף, מצטרף לקריאה שלא לעלות לקבר אביו. נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן צירף אף הוא את חתימתו לקריאה הכתובה.

בראשית מכתבו כתב הראשון לציון: "לאחינו בית ישראל, בעקבות המצב הידוע, הנני לפנות לאחינו בני ישראל לשמור על בריאותם ולהימנע מלבוא לציונו של מרן אאמו"ר עטרת ראשנו זצוק"ל וזיע"א. אף שיש מעלה לעלות על ציונו של הצדיק ביום השנה. השנה שאני - עקב המצב הקיים".

כמו אחיו, גם הראשון לציון קרא לכלל הציבור ללמוד בספרי מרן הגר"ע יוסף: "וכל אחד יקבל על עצמו בלי נדר ללמוד בליל היארצייט ג' חשוון הבא עלינו, וכן ביומו, בספריו של מרן זיע"א, ולהגות בתורתו. ואנחנו בניו של מרן זיע"א נהיה שלוחים להעתיר בתפילה עבור המבקשים לבריאות איתנה, הצלחה בתוי"ש, ובכל מילי דמיטב".

מכתב בנוגע להילולת הרב עובדיה יוסף. יח"צ,
מכתב הרבנים/יח"צ

כאמור, השבוע פרסם הרב דוד יוסף קריאה זהה, "בשום פנים ואופן לא לעלות לציון", הפציר. "באופן טבעי יבואו הרבה אנשים ביחד, וזה ממש חשש סכנה. לכן השנה בבקשה לא לעלות לציון, אמר.

עוד הוסיף ראש מוסדות 'יחווה דעת': "אין שום ספק שאם אבא היה חי והיו שואלים שאלה בהלכה אם לעלות או לא - הוא היה אומר לא לעלות, ודאי שלא בצפיפות. אם ויתרנו על ל"ג בעומר - אנחנו יכולים לוותר גם על ג' חשון. אין ספק שזה היה רצונו של אבא".

לדבריו, "לכל מי שאוהב את אבא, שישב באותו יום, ג' חשון, ויקדיש שעה אחת ללמוד תורה לעילוי נשמת רבינו עובדיה יוסף בן גורג'יה. שעה אחת של לימוד תורה לעילוי נשמתו שווה הרבה יותר מלעלות לציון".

המבחן האמיתי יתקיים בשבוע הבא: האם מוקירי זכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל יצייתו להוראת הרבנים הספרדים ויוקירו את זכרו של גדול הדור על ידי לימוד תורתו ולא על ידי הגעה מסוכנת לציון בשכונת סנהדריה בירושלים.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully