וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברקע הסרטון המזעזע מירושלים, טיקטוק הכריזה: "אפס סובלנות"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

14.10.2020 / 16:32

לאחר שתושב מזרח ירושלים נעצר בעקבות פרסום סרטון בטיקטוק בו הוא רץ על קברים בהר הזיתים, הכריזו נציגי הרשת החברתית הפופולארית כי הם ייאבקו בתכנים אנטישמים המופצים ברשת ויסירו אותם

לגיטימיות חופש הפרסום וההתבטאות ברשתות החברתיות עלו לסדר היום בעקבות דיון שהתקיים בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת, בו הכריזו נציגי הרשת החברתית הפופולארית טיקטוק כי הם ייאבקו בתכנים אנטישמים המופצים ברשת.

יו"ר הוועדה, דוד ביטן מהליכוד, הדגיש כי "תופעת האנטישמיות ברשתות החברתיות גברה מאוד בתקופה האחרונה, מאז פרוץ משבר הקורונה, ובדיונים הקודמים נחשף כי משרדי הממשלה עוסקים בניטור התופעה, אך לא מגישים תלונות ומבצעים מעקב אחר הציוצים האנטישמיים. בדיון הקודם הוחלט על הקמת צוות בין-משרדי בשיתוף הרשתות החברתיות, שיחליט כיצד למזער את התופעה ולהיאבק בה, יחד ולהסיר את המסרים האנטישמיים מהרשתות".

ביטן ברך את הודעת פייסבוק על החלטתה למחוק תכנים הכוללים הכחשת שואה. "זהו צעד חשוב במאבק באנטישמיות ברשת, ואני מצפה ומקווה שהחברות הנוספות בתחום תצטרפנה ותאמצנה מדיניות זו בנושא האנטישמיות. בעבר רבים היו ספקנים ביכולתי להשפיע בעניין ואני שמח שבעבודת צוות הגענו להישגים ונגיע לעוד בהמשך".

נציגת טיקטוק בישראל, אליזבת' קנטר, אמרה בדיון: "אנטישמיות היא דבר מתועב, ולתוכן אנטישמי המביע שנאה אין מקום בפלטפורמה שלנו. יש לנו אפס סובלנות כלפי קבוצות שנאה מאורגנות ואלה הקשורים אליהן. כללי הקהילה שלנו משקפים את ערכינו וכשהם מופרים אנו פועלים, כולל הסרה של התוכן וסגירת חשבונות". קנטר הציעה כי יישומון טיקטוק ישמש להגברת זיכרון השואה ולימודי השואה.

טיקטוק. AP
גם טיקטוק מצטרפת למאבק החשוב/AP

לטענת קנטר: "אנו אוכפים כללים אלה בשילוב טכנולוגיות ומעל 10,000 מומחי תוכן, וכאשר הכללים מופרים, אנו פועלים מהסרת התוכן ועד סגירת חשבונות. הכלים הטכנולוגיים מסמנים באופן יזום תוכן או חשבונות המעודדים שנאה או תוכן קיצוני על ידי זיהוי תמונות, מסנני מלים וכלים אוטומטיים מבוססי למידת מכונה. צוותי הביקורת הם מנהלי תוכן ייעודיים שתפקידם לבדוק תוכן, להגיב לדיווחים על תוכן לא ראוי, ולפעול כאשר התוכן מפר את כללי הקהילה. הם מקבלים הדרכות בנושא תוכן ואידאולוגיות שנאה, ובישראל הצוות מורכב מדוברי עברית וערבית".

על פי נציגת טיקטוק, בדו"ח האחרון, המתייחס לינואר-יולי 2020, 96% מהסרטונים שהפרו את כללי הקהילה הוסרו לפני שמשתמש דיווחו עליהם ו-90% הוסרו לפני שמשתמשים צפו בהם.

כל זאת התרחש על רקע המעצר של צעיר כבן 20, תושב ממזרח ירושלים, שפרסם סרטון בטיקטוק בו הוא נראה מבזה קברים בהר הזיתים בירושלים. בסרטון הוא נראה עם חברו כשהם מדלגים מעל גבי הקברים.

בתגובת המשטרה למקרה נכתב: "משטרת ישראל עצרה הבוקר לחקירה, צעיר כבן 20 תושב מזרח ירושלים, בחשד שבשעות הלילה רץ יחד עם צעיר נוסף על קברים בבית העלמין הר הזיתים בירושלים, בצורה שיש בה עלבון לקדושת המקום והקברים, והעלה את התיעוד לחשבון טיקטוק".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully