וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמשיך להתנגד": תפנית במאבק על השחיטה הכשרה בפולין

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

15.10.2020 / 13:10

המאבק נגד הצעת החוק שנועדה בין היתר להגביל שחיטה כשרה בפולין וייצוא של בשר כשר עלתה להצבעה בסנאט ותוצאות המאבק נשאו פרי חלקי, כאשר השחיטה הכשרה של עופות הוחרגה ויישום החוק הרלוונטי לייצוא נדחה עד 2025

שחיטה כשרה. AP
שחיטה כשרה/AP

סערת השחיטה היהודית בפולין: הצעת החוק שנועדה בין היתר להגביל שחיטה כשרה במדינה וייצוא של בשר כשר - עלתה להצבעה בסנאט הפולני.

המאבק נגד הצעת החוק נשא פרי חלקי ועל פי תוצאות ההצבעה, השחיטה הכשרה של עופות הוחרגה מן ההחלטה ויישום החוק הרלוונטי לייצוא בקר כשר נדחה עד לשנת 2025.

מובילי המאבק היהודים לא מתכוונים לחדול ממנו וכבר עתה מכריזים כי יתנגדו בכל תוקף לחוק, עד אשר הוא יוסר לחלוטין והשחיטה הכשרה תותר ללא הגבלה.

"סעיפי החוק המתייחסים לשחיטה עברו טלטלות רבות וזוכים לתמיכה מועטה ביותר הן בקרב החקלאים במדינה והן בקרב חברי הסנאט עצמו", אמר הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA), שניהל את המאבק נגד הגבלת השחיטה היהודית. "אנו מודים לכל אותם סנאטורים שנקטו בעמדה עקרונית ואחראית ומעריכים את כל הפרלמנטרים והמנהיגים היהודים מרחבי אירופה שהצטרפו ליוזמת ה-EJA והשמיעו את קולם, אבל הקרב לא נגמר", הוא הצהיר.

לדבריו של הרב מרגולין: "הצעת החוק רק נדחתה, אנו נמשיך להתנגד להצעת החוק הזו היום, מחר, בשבוע הבא, בחודש הבא ובשנים הבאות. איגוד הארגונים היהודים באירופה יתמידו בפעולה נחושה למען הגנה על חיי היהודים באירופה לצד שימור המסורת, הערכים ואורח החיים היהודיים ברחבי אירופה", הוסיף.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully