וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באירופה: מכירה פומבית נוספת של חפצי נאצים בגרמניה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

20.10.2020 / 14:03

בשנה שעברה הצליח איש עסקים לבנוני למנוע מכירה פומבית של חפצים נאציים בכך שקנה אותם ותרם אותם ליד ושם. כעת הכריז בית המכירות הפומביות Hermann Historica במינכן על מכירה נוספת. הרב מנחם מרגולין: "מכירה לא מוסרית"

סערה: בית המכירות הפומביות Hermann Historica הממוקם במינכן שבגרמניה יקיים בסוף השבוע מכירה פומבית שבה יוצגו למכירה פריטים אישיים שהיו שייכים לראשי הנאצים ובראשם הצורר הנאצי אדולף היטלר. בין הפריטים הנמכרים: כתבים אישיים של היטלר, תמונות מקוריות, גלויות, סכו"ם, כלי מטבח מכסף ומכתבים ששלח. הידיעה על מכירה זו עוררה מחאה רבתי מצד ארגונים יהודיים באירופה.

סערה דומה נרשמה בשנה שעברה, בעת שאותו בית מכירות גרמני מכר בפומבי חפצים אישיים של היטלר. המכירה גררה ביקורת עולמית חריפה שהסתיימה בכך שאיש עסקים לבנוני בשם עבדאללה שתילה רכש את הפריטים ותרם אותם ל"יד ושם" בירושלים.

אדולף היטלר דן על תוכנית לבניית אולם ישיבות בנירנברג, עם ראש העיר וילי לייבל ואלברט שפר,19 בפברואר 1937. AP
אדולף היטלר/AP

הרב מנחם מרגולין ראש האגודה היהודית האירופית (EJA) תקף את קיום המכירה: "המכירה הפומבית נוגדת כל הגיון, הגינות ואנושיות והיא מעניקה לגיטימציה ל'תרבות של חובבי היטלר'". הרב קרא שלא להשתתף ב"מכירה הפומבית הלא מוסרית הזו".

מרגולין הוסיף כי "ראש הסוכנות לביטחון פנים בגרמניה השמיע זעקה לפני פחות מחודש על העלייה המדאיגה של האנטישמיות בגרמניה". לדבריו, ′′זה חסר הגיון לאפשר לבית המכירות הפומביות למכור פריטים אישיים של רוצח היהודים הגדול ביותר בעולם".

הוא התייחס גם לסערה שקמה בשנה שעברה, שכאמור, בסופה איש העסקים הלבנוני רכש את הפריטים, ואמר כי הפעם "אנחנו לא יכולים להסתמך על ניסים. אנחנו מבינים שווירוס הקורונה כובש בצדק את תשומת הלב של הממשלות - אבל אנחנו לא יכולים לאפשר לווירוס האנטישמיות לגדול ולצמוח".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully