וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה המבחנים יצא לדרך: שרוול סטרילי וסדרת בדיקות

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

21.10.2020 / 15:55

לאחר הוראת הראשון לציון, הרב יצחק יוסף ועל מנת שלא לפגוע בציבור האברכים ובני התורה המתכוננים למבחני הרבנות הראשית במשך שנים, גובש המתווה, הכולל את הגבלת כמות הנבחנים בכל יום, לצד הצהרת בריאות ובדיקת חום. כך זה נראה בשטח

מבחנים במגזר החרדי. הרבנות הראשית,
תלמידים במבחן/הרבנות הראשית

עם פרוץ הגל השני של הקורונה והשפעותיו הנרחבות על המשק עלה החשש כי מבחני הרבנות הראשית לא יוכלו להתקיים במתכונתם, דבר אשר היה גורם לפגיעה בציבור האברכים ובני התורה, אשר מתכוננים במשך שנים למבחנים.

בעקבות כך, ביקש הראשון לציון הרב יצחק יוסף לגבש מתווה המאפשר את קיום בחינות הרבנות הראשית בהתאם לדרישות משרד הבריאות.

לאחר הוראת הראשון לציון, גובש מתווה מוסכם, כדלהלן: על מנת לשמור על בריאות המשתתפים ולעמוד בהנחיות משרד הבריאות, הבחינות מתקיימות כך שכמות המשתתפים בכל יום בחינות מוגבלת ל-300 משתתפים ובהתאם לכך הוארכו ימי הבחינה. כלל הנבחנים נדרשים למלא הצהרת בריאות ולבצע בדיקת חום בטרם יציאתם מהבית, נוסף לכך, עליהם לעמוד בתקנים מחמירים מבחינה בריאותית על מנת לשמור על תקנות הבריאות.

מבחנים במגזר החרדי. הרבנות הראשית,
מבחנים במגזר החרדי/הרבנות הראשית

עוד במתווה שגובש: בכניסה למתחם הבחינות הוקמו מספר עמדות רישום על מנת למנוע התקהלות מיותרת בכניסה למתחם. לאחר מכן הנבחנים נכנסים למתחם דרך "שרוול" סטרילי אליו ניתן להיכנס תוך שהנבחן חובש מסיכה ורק לאחר שנבדק שוב.

הנבחנים נדרשים להישאר עם מסיכה במשך כל המבחן. במהלך הבחינות הנבחנים מחולקים לכיתות ובקפסולות נפרדות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הבחינות עצמן מתפרסות על פני מספר ימים נוספים וכן במוקדי בחינה שונים כאשר הן מתקיימות ב'בית הארחה בית וגן' ובבניין ישיבת 'נתיב מאיר'.

במהלך הגל הראשון של הקורונה, בוטלו מבחני הרבנות של חודש ניסן עקב ההגבלות. כעת, כאמור, גובש מתווה שהסדיר את הסוגייה והמועד השני של המבחנים יצא לדרך, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מבחנים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully