וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע חילול השם": היסטוריה בחב"ד - כינוס השלוחים לא יתקיים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

22.10.2020 / 13:42

בשל האיסור על התכנסויות במדינת ניו יורק לא ייערך השנה, לראשונה מאז הקמתו לפני כשלושה אסורים, הכינוס המסורתי במסגרתו מתאספים אלפי שלוחים מרחבי העולם ומקיימים אירועים תורניים נלווים

אחרי למעלה משלושה עשורים, "כינוס השלוחים" ההיסטורי של חסידות חב"ד לא יתקיים השנה במתכונתו הרגילה אלא אך ורק באופן וירטואלי, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ואיסור ההתקהלות החל בניו יורק.

התמונה המסורתית של כינוס השלוחים הפכה לשם דבר. אלפי שלוחים מכל העולם מתקבצים בכל שנה בסמיכות לבניין ה-770 בקראון הייטס ובמשך מספר ימים מתקיימים אירועים תורניים נלווים. השנה כאמור, לא נראה תמונה שכזו.

את ההודעה הרשמית שיגר הרב משה יהודא קאטלארסקי בשם ועד כינוס השלוחים שע"י המרכז לענייני חינוך. בראשית דבריו הוא כתב: "מדי שנה בשנה, נישאות העיניים ונישאים הלבבות לקראת ימי 'כינוס השלוחים העולמי' המתקיים בחצרות קדשנו. בחודשים האחרונים ובמיוחד בימים האחרונים, קיימנו דיונים קדחתניים בנוגע לדרכים לקיים את הכינוס במתכונת כזו או אחרת. לאחר התייעצות של חברי ועד הכינוס עם הגורמים המוסמכים, ולאור העדכונים הכי אחרונים ממצב המגיפה העולמית, הרינו להודיע את החלטת ועד הכינוס, שכינוס השלוחים בשנה זו יתקיים כל כולו בצורה וירטואלית בלבד".

איש חב"ד בכינוס השלוחים ניו יורק. ShutterStock
איסור על התקהלויות הוביל לביטול. איש חב"ד בכינוס השלוחים ב-2019/ShutterStock

הוא מתייחס להחלטות מושל וראש העיר של ניו יורק שקבעו שלא לאפשר כינוסים והתקהלויות ואף הגבירו את האכיפה באיזורים יהודיים: "בהכרזות ובהחלטות האחרונות של מושל המדינה וראש העירייה כאן בניו יורק, הם אינם מאפשרים בשום פנים ואופן התקהלויות מרובות משתתפים. מסיבות שונות ישנה אף אכיפה מוגברת באזורים יהודיים, או במוסדות ואירועים יהודיים, על ידי המשטרה העירונית או המדינתית, מראות שכמובן איננו רוצים שיגיעו לחצרות קדשנו".

"בנוסף", הוסיף הרב קאטלארסקי במכתבו, "בעקבות עלייה קלה בתחלואה באיזור קראון הייטס, המליצו פה הרופאים בשכונה, שלא לארח באיזה אופן שיהיה מבקרים מחוץ לעיר שאינם תושבי המקום. כפי שהודענו מראש, שאנו נשתף פעולה עם הרשויות המקומיות ונישמע להוראות במילואן, אשר לכן נפלה ההחלטה שלא יתקיימו שום תוכניות, מפגשים, הרצאות או התוועדויות עבור השלוחים באופן פיזי בשכונת קראון הייטס או בסביבותיה. ובכדי למנוע חילול השם, ולמנוע אי נעימות, אנו מבקשים בכל לשון של בקשה, שלא להגיע לחצרות קדשנו בימי הכינוס כלל וכלל".

כאמור, הכינוס יתקיים באופן וירטואלי, וישולבו בו נאומים מיוחדים, דוברים בעלי שם, ברכות ממנהיגים יהודיים, התוועדויות בשפות שונות, ועוד חידושים רבים.

בנוסף, ועד הכינוס הודיע, כי לאחר שוירוס הקורונה ייעלם מן העולם, הוא יכריז על שבת מיוחדת, אליה יוזמנו ובה ישתתפו אלפי השלוחים מכל רחבי תבל.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חב"ד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully