וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פשע ורצח": מי טוען שריטלין רק פוגע בילדים שלכם?

בשיתוף שובה ישראל

27.10.2020 / 10:46

בשיעור בפני אלפי תלמידיו הסביר ראש אבות בתי הדין במרוקו, אדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, כי מורים ומחנכים ש"מאלפים" כלשונו את תלמידיהם, כועסים עליהם לחינם ומעניקים להם כדורים דוגמת ריטלין במקום לחנך אותם נכונה - גורמים להם לנזקים בלתי הפיכים

בחריפות נטולת כפפות תקף האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את המורים והמחנכים ש"מאלפים" כלשונו את הילדים וגורמים להם נזקים בלתי הפיכים. לדברי ראש אבות בתי הדין במרוקו, אותם מורים כועסים לחינם על תלמידיהם ומעניקים להם כדורים כדוגמת ריטלין, במקום לחנך אותם בצורה הנכונה.

"רבנים, מורים, מחנכים ומחנכות שלא יודעים איך להתנהג עם הילדים ומגיעים מהבית עצבניים וממורמרים, ומוצאים את התסכול על התלמידים - הם עושים ופשע ורצח לנפש של הילדים, זה דבר מסוכן שאין שני לו", אמר האדמו"ר בשיעור בפני אלפי תלמידיו, "הם מחלקים ריטלין ומחפשים שתהיה כיתה מאולפת ומי שמתנהג לא טוב - נותנים לו ריטלין, זה חורבן וסכנה שאין כדוגמתה".

האדמו"ר הרב פינטו הזהיר כי "אחר כך, המורים הללו נענשים בילדים שלהם והם לא יודעים מדוע הם נענשו. צריך להיזהר זהירות גדולה ביותר. יש הבדל בין אילוף לחינוך".

"המחנך צריך להיות אדם בעל שיעור קומה, הוא צריך להיות ה'מלך' של הילדים והוא מוביל את הילדים לדרך ה'. מחנך שפוגע בילד בנפש, בדיבור, ושובר אותו במילה לא טובה - הורג לו את הנפש מקטנות", אמר הרב פינטו. "אחר כך הילד קם והוא שבור והוא לא יודע איך לחיות. הוא סוחב על גופו צלקות נפשיות וזה מגיע מפגיעה של מורים שלא ידעו איך להתנהג. אותם מורים לקחו את התסכולים של המריבות עם האישה בבית ושל הפרנסה והוציאו את זה בילדים. זה דבר מסוכן ביותר".

"ההורים צריכים להיות ערניים מאוד מאוד על המחנכים, איך הם מתנהגים. חינוך זה כמו 'חומר ביד היוצר', אם לא משתמשים בזה נכון - שוברים את הנשמות של הילדים. ומי ייתן את הדין על הנשמות האלה? כמה אנשים מסתובבים איתנו היום וזה פגוע בנפש וזה עצוב ומדוכא, וזה לא מתחתן וזה לא מוצא את עצמו, וכל זה בא מתקופת הילדות של הילד".

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully