וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: כמות היהודים באירופה בשפל של 1,000 שנים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

27.10.2020 / 12:13

מחקר בריטי מעלה כי התפוררות הגוש הסובייטי, אנטישמיות והתבוללות גרמה לירידה של 60% בכמות היהודים באירופה מאז שנת 1970. כיום חיים ביבשת 1.3 מיליון יהודים - רק 70 אלף מתוכם היגרו מישראל

יהודים באנטוורפן, בלגיה. ShutterStock
יהודים באנטוורפן, בלגיה/ShutterStock

היהודים עזבו בהמוניהם את אירופה, כך עולה ממחקר חדש שמתפרסם השבוע על ידי המכון למדיניות יהודית הממוקם בלונדון. על פי המחקר, מספר היהודים שמתגוררים כיום בכל יבשת אירופה - הינו מהנמוכים ביותר שהיה באלף השנים האחרונות.

כיום מתגוררים באירופה כ-1.3 מיליון בני אדם המגדירים את עצמם כיהודים. מדובר על ירידה של כ-60 אחוז מהכמות היהודים ביבשת בשנת 1970, אז התגוררו באירופה 3.2 מיליון יהודים. על פי המחקר 1.5 מיליון מהם עזבו את היבשת אחרי התפרקות ברית המועצות

גורמים רבים הביאו לירידת מספר היהודים באירופה. בראש ובראשונה עזיבה רחבה בעקבות אנטישמיות שחוו היהודים, תופעה הנמשכת גם בימים אלה. גורם אחר ומדאיג שגרם לירידה בכמות היהודים היא ההתבוללות הקשה של יהודים רבים ברחבי אירופה.

עוד נתון מפתיע במחקר הוא כמות הישראלים לשעבר המתגוררים באירופה. על פי הנתונים מונה מספר המהגרים מישראל כ-70 אלף איש בלבד.

בדו"ח נכתב כי "היהודים לא רק היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה ומהתרבות האירופית - אלא הם נחשבים לאחת מהקבוצות הוותיקות והמקוריות של היבשת. אך למרות זאת - לאורך ההיסטוריה, חולשתם של קבוצות המיעוט מול הקבוצות האחרות באירופה, העמידה פעמים רבות את היהודים במצב של חוסר יציבות".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully