וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו פרץ בבכי: "ילד שגידלתי על הברכיים"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

28.10.2020 / 17:12

ראש אבות בתי הדין של מרוקו, השוהה בישראל בימים אלו, הגיע לנחם את תלמידו הרב יובל אוחיון, ששכל את בנו בן ה-9 דוד ישראל ז"ל בתאונת דרכים: "עוגמת נפש קשה וצער איום ונורא, לעמוד פה ליד אדם שיקר לי כמו בן, רבי יובל הצדיק"

ראש אבות בתי הדין של מרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, השוהה בימים אלו בישראל, הגיע היום (רביעי) לנחם את תלמידו הרב יובל אוחיון, ששכל את בנו בן ה-9 דוד ישראל ז"ל, אשר עלה בסערה השמימה לאחר שנפגע בתאונת דרכים קשה. הרב פינטו ספד בדמעות לילד דוד ישראל ז"ל וקרא לחזור בתשובה ולהתקרב לקדוש ברוך הוא.

בלב שבור סיפר הרב פינטו: "יש לנו עוגמת נפש קשה וצער איום ונורא, לעמוד פה ליד אדם שיקר לי כמו בן, רבי יובל הצדיק, יקר לי בנפש שלי, אהבה של בן גדולה מאוד מאוד".

האדמו"ר הרב פינטו סיפר על הקשר הקרוב שלו עם הרב יובל אוחיון: "השיעורים שהיינו מוסרים בארץ הקודש בימי חמישי, רבי יובל הוא היה הפלפל של השיעור, שנותן את הטעם לשיעור. בנוסף, בימים שהייתה לנו עוגמת נפש וצער, הוא היה מוסר נפש בכל כוחו כמה שיכל".

"רבי יובל אהוב עלינו אהבה עצומה וגדולה שאין לה שני", המשיך האדמו"ר הרב פינטו בכאב, "הוא ואשתו הצדקת - בעלי מידות רמות ונעלות. מתי שרוצים לדעת מי האבא והאמא - מביטים בילדים, ומתי שמביטים על הילדים של רבי יובל - הם העידית שיש. משפחה של יראת שמים, של עבודת ה', של פשטות, של צניעות, של אהבת ה' אמיתית שאין לה שני".

האדמו"ר הרב פינטו הזכיר בדברי ההספד גם את פטירתו של תלמידו הרב דוד לוי זצ"ל, שנהרג בתאונת דרכים לפני כשנה במרוקו, "כואב לנו כאב גדול. בפחות משנה איבדתי שני 'דוד', את הרב דוד לוי זצ"ל - לפני שנה, ואת דוד הבן של רבי יובל, פחות משנה שני 'דוד'. זה כאב קשה מנשוא".

צפו ברב פינטו בניחום האבלים

דוד אוחיון יהדות לא להשתמש!!!!. מד"א
זירת התאונה/מד"א

"אתמול לא יכולנו לקום כל היום מהמיטה, אנחנו חולים, זה משפיע עלינו, כששמענו את הבשורה, מרוב צער - לא יכולנו לקום מהמיטה, זה כואב לנו כאב קשה מאוד", אמר האדמו"ר למשפחה ב'שבעה' על ילדם שנפטר באופן טראגי וקשה.

הרב פינטו עורר את השומעים לחזור בתשובה ולהתקרב לה': "מה עוד יש לדבר ולהצטדק, נחפשה דרכינו ונשובה אל ה'. אנחנו רואים איפה העולם נמצא ולאן הוא הידרדר, מה יש לנו לעשות? רק נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה אל ה'".

"הלב נשבר לראות את הצער והכאב. זה ילד כמו בן שלנו. זה צער שאין לו שני. זה ילדים שגדלו על הברכיים שלנו כואב לנו כאב קשה מאוד".

האדמו"ר התייחס למגיפת הקורונה: "נביט איזה חורבן העולם עובר בשנים האחרונות. לפני שכל המצב הידרדר - ידענו שמשהו רע עומד בפתח של העולם, וכמו שרבותינו הקדושים לימדו אותנו שצריכים להכין תרופה לפני שהצרה באה - קיבלנו על עצמינו את ספר דברים".

הרב פינטו הוסיף על מעלת לימוד ספר דברים: "בזמן שיאשיהו המלך פתח את ספר דברים הוא ראה שרעה גדולה עומדת לבוא לעולם, ואז הוא הלך ולקח את ארון ברית ה' והוריד אותו למטה בתוך המקומות החבויים בבית המקדש ואמר לכולם 'תחזרו בתשובה, הולכת להיות תקופה קשה', ואז נחרב הבית הראשון. ספר דברים זה דבר חזק שמסמל על כוח שצריכים לקבל לפני שדברים קשים באים לעולם".

"המגיפה הזאת היא כמו מבול שבא לעולם", הוסיף הרב פינטו על מגיפת הקורונה, "בעוונות הרבים אנחנו רואים איך אנשים מאבדים את כספם ואת חייהם, כל יום - אין בית אשר אין בו מת, צער איום ונורא שאין כדוגמתו. אדם צריך להיות בהרהורי תשובה ולהיות בזהירות גדולה ביותר".

"פעם הקדוש ברוך הוא היה נותן את העונש לאט לאט. היום הוא נותן את העונש במקום ובמזומן, לא בתשלומים, לא בגלגולים אחרים, אלא במקום, לכן כל אדם צריך להיזהר זהירות גדולה ולהביט על כל מעשה שהוא עושה - שיהיה שלם עם הקב"ה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully