וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגשימים חלום של 2000 שנה ב-12 שלבים

בשיתוף קהילה בעליה

29.10.2020 / 14:53

עמותת "קהילה בעליה", אותה הקימו אלקנה שטיינמץ והרב אלי סקייסט, מסייעת ליהודי התפוצות המעוניינים לעלות לישראל לעבור את התהליך בקלות, עם הקהילה שלהם ובעזרת 12 שלבים. ככה זה עובד

קהילה בעליה. יח"צ,
עלייה מסוג אחר - הרב אלי סקייסט עם קהילה בלוס אנג'לס/יח"צ

השבת הקרובה, שבת "לך לך", נקבעה בשנים האחרונות כ"שבת עלייה". אברהם אבינו היה בעצם העולה הראשון שנצטווה לעזוב את ארצו ולעלות לארץ והשנה מציינים ברחבי העולם את השבת הזאת כשבת משמעותית מאוד.

בשנים האחרונות ובעיקר בחודשים האחרונים אנו עדים להתעניינות שיא ברצון לעלייה של יהודי התפוצות. המאורעות המתרחשים בעולם, האנטישמיות הגוברת וכמובן וירוס הקורונה, כולם גורמים ליהודי העולם לחשב מסלול מחדש.

לצד ההתעניינות הגוברת, החששות והפחדים להשאיר את החיים מאחור ולהתחיל מהתחלה מקשים על העולים לקבל את ההחלטה. לכן, גופים רבים כמו הסוכנות, נפש בנפש ועוד עושים כל שביכולתם לעזור לעולים לקבל את ההחלטה על העלייה.

הבעיה לרוב מתחילה בארץ, כשפתאום העולים מוצאים את עצמם מתמודדים לבד עם הבירוקרטיה, עם השפה, ועם החיים החדשים.

קהילה בעליה. יח"צ,
עזרה לכל אורך 12 השלבים. הרב אלי סקייסט/יח"צ

עמותת "קהילה בעליה" מביאה פתרון יצירתי וחדש - פתרון "12 השלבים". את העמותה הקימו שני חברים, אלקנה שטיינמץ והרב אלי סקייסט, המכירים מקרוב מאוד את העולם של יהדות התפוצות.

אלקנה היה שליח במספר קהילות ברחבי העולם ואילו הרב אלי עשה עלייה בגיל צעיר עם המשפחה. כעבור שבע שנים המשפחה חזרה לארצות הברית ואלי עלה שוב לבד בגיל 20. הרעיון שלהם הוא להעלות קהילות ביחד, כדי להקל על ההתאקלמות וכמו כן לעשות הכנה משמעותית לחיים החדשים.

רעיון "12 השלבים", אותו עושה הקהילה ביחד לפני עלייתה לישראל, בעצם מפרק את החששות והפחדים העיקריים של העולים ופותר אותם אחד אחד. חלק מהשלבים נוגעים בחינוך, שפה, קהילה, העולם הפיננסי, מקום מגורים ועוד. בכל שלב מעורבים מנטורים, המתמחים בנושאים אלו ומצליחים לנתח לעומק מה כל קהילה צריכה.

"קהילה בעליה" עוזרת לקהילה למצוא את מקום המגורים הנכון ביותר עבורה, לפי רצונותיה - ירושלים, צפון, דרום וכו'.

העמותה נותנת גם פתרון אחרי שהקהילה עלתה לארץ. "קהילה בעליה" שולחת שליחים מטעמה לגור עם הקהילה ולתווך לה את החיים החדשים, ללכת איתם לבנק ולביטוח הלאומי וכמו כן לעשות פעילויות לילדים.

יש כבר לא מעט קהילות שהתחילו את התהליך ומציינות שעצם הרעיון לעבור אותו כולם ביחד ולעלות כקהילה כבר מפיג את רוב החששות שיש להם.

מציאת לוקיישן לקהילה חדשה קהילה בעליה. יח"צ,
מציאת לוקיישן לקהילה חדשה/יח"צ
בשיתוף קהילה בעליה
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully