וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אוויר, אני כלום" - זו הדרך להיחלץ מצרות

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

1.11.2020 / 11:44

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מסביר בעזרת משל כיצד יכולה לבישת שק לסייע להינצל מצרות כמו מגפת הקורונה. אז מה הקשר בין הבהמות לנגיף? צפו

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו במשל הבהמות/שובה ישראל

מאות רבות של אנשים החלו בימים האחרונים ללבוש שק במשך כשעה בכל יום, וזאת מתוך אמונה כי פעולה זו תסייע להינצל ממגפת הקורונה ומכל צרה - כפי שנהגו אבותינו בעת צרה. את עניין לבישת השק עורר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שביקש מאלפי תלמידיו ומשומעי לקחו ללבוש שק כדי לבטל את הגזירות הרעות.

בסרטון חדש שהופץ, מסביר האדמו"ר הרב פינטו מה קורה לאדם שלובש שק. הוא מביא דימוי מעניין מבהמה שהיא כנועה במהותה ונטולת אגו. "בהמה לא חושבת על העבר ולא על מה יהיה מחר, היא חושבת על העכשיו - איפה אני אוכלת ומה אני כעת עושה, היא דואגת לעצמה, כביכול המהות של הבהמה 'אני אוויר, אני כלום'", אמר הרבי. "כך גם על ידי לבישת שק. אדם מגיע להתבטלות מול הקדוש ברוך, ואומר לו 'אני כלום'".

עוד הוסיף הרב פינטו כי "כאשר בן אדם מצער את עצמו ומתקן את עצמו על ידי לבישת השק, והוא מביא את עצמו להשפלה גדולה בפני הקדוש ברוך הוא - ה' לא יעמוד בפני אותו האדם ומה שהאדם יבקש - ה' לא יעמוד בפניו".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully