וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בית המקדש לא נבנה כבר 2,000 שנה? לרב פינטו יש תשובה

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

3.11.2020 / 15:17

על פי שיעור שהעביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לשון הרע ורכילות הן הרסניות - ומבטלות גם את הטוב שעושה אדם בעולם. "אין חורבן ואין עונש יותר גדול מלשון הרע"

אילוסטרציה של סתימת פיות. ShutterStock
הימנעו מלשון הרע/ShutterStock

דווקא בתקופה הזו, בה הוויכוח הפוליטי עולה לפעמים לטונים גבוהים, קורא ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לחדול משנאת חינם ולהתרחק מלשון הרע ורכילות. בשיעור שמסר האדמו"ר הרב פינטו בפני תלמידיו, מתח פינטו ביקורת גם על אותם לומדי התורה שחוטאים בלשונם. לדברי האדמו"ר, אדם שמדבר לשון הרע הורס הכל, גם את הדברים הטובים שהוא עושה.

"אין חורבן ואין עונש יותר גדול מלשון הרע", אמר הרב פינטו, "בן אדם יכול להיות צדיק, להתפלל, להתנדנד, ללמוד תורה, להיקרא רב גדול, להיקרא חסיד וקדוש, אבל אם הוא מדבר לשון הרע - הוא הורס את כל התורה שהוא לומד ולמד, הורס את הכל".

לדברי הרב "לשון הרע זה הדבר הקשה ביותר ובעוונותינו הרבים - עד היום לא נבנה בית המקדש, בגלל לשון הרע. בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם ולשון הרע. אנחנו כבר יותר מאלפיים שנה בגלות, ודור שלא נבנה בו בית המקדש - זה כמו שנחרב בו. לא הצלחנו לתקן את מה שב-70 שנה קלקלנו בין בית ראשון לבית שני". לסיום אמר הרב כי "החורבן, ההידרדרות, ההרס והקלקול של הלשון הרע והרכילות - עדיין ממשיכים, למה? כי יש בלב עורלה ועורלת הלב זה דבר מסוכן".

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully