וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של המטוס הרעוע שהסתובב שעות מעל קזבלנקה

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

5.11.2020 / 12:19

צפו: הטיסה ממונקו למרוקו זכורה היטב לאדמו"ר הרב יאשיהו פינטו. עננים כבדים כיסו את השמיים והמטוס נאלץ להסתובב שעות באוויר. ויש גם מוסר השכל לחיים מהמקרה ההוא

בווידיאו: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מספר על הטיסה מעל שמי מרוקו/שובה ישראל

אדם צריך להביט על החיים בפרספקטיבה רחבה ולא קטנה. החיים אינם נמדדים בשבוע או שבועיים, אלא במחזור הכללי שלהם, וכאשר אדם רואה את המכלול - הוא ממוקד ולא חוזר אחורה לאותה נקודה, ללא התקדמות, כך אמר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בדברים שנשא בפני תלמידיו בשמחת ה"שבע ברכות" לבנו רבי יואל פינטו.

הרב פינטו הדגים זאת בעזרת סיפור שאירע לו לפני שנים רבות: "אנחנו זוכרים לפני הרבה שנים, כשטסנו למרוקו במטוס קטן. היינו במונקו וטסנו למרוקו, ושמו אותנו במטוס קטן מאוד, לצאת ידי חובה. שלחו אותנו במטוס שעומד להישבר, והמטוס היה נוסע והיו עננים. ובכל פעם שהיה ענן, היינו חוזרים אחורה ומתעכבים כמה שעות, מתקרבים שוב ליעד ואז שוב היו עננים וטסים אחורה. הטייס פחד לנסוע בתוך העננים, וכך אנחנו מסתובבים סביב לקזבלנקה כמה שעות, הולכים חוזרים, הולכים - חוזרים, עכשיו ברוך ה' - זה משהו אחר, אבל פעם כך היינו נוסעים".

האדמו"ר הרב פינטו המשיך לנמשל: "מתי שאדם הולך וחוזר, הוא לא מגיע לשום מקום. אדם צריך להסתכל לטווח ארוך, צריך שתהיה לו ראייה לא לטווח קצר, כי עם טווח קצר לא מגיעים לאף מקום", אמר.

"מי שמביט על החיים בטווח קצר - הוא מביט בצורה לא נכונה, ומי שמביט לטווח ארוך - מגיע לדברים גדולים, גם על הסביבה אדם צריך להסתכל לטווח ארוך ולא קצר", הוסיף.

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully