וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוראה המפתיעה של הרב: אל תקנו באינטרנט

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

8.11.2020 / 8:54

הרב הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, הסביר כי קנייה מעסק קטן ומקומי בעת זו, בה אותם עסקים מתקשים, היא עדיפה ונחשבת כצדקה ולכן מותר לשלם את ההפרש במחיר גם מכספי מעשרות: "עניי עירך קודמים", אמר

הקורונה העצימה אצל רבים את השימוש בקניות דרך רשת האינטרנט. הקניונים והחנויות, שנותרו מסוגרים, הרחיבו את הטרנד למימדים עצומים והמפסידים הגדולים הם בעלי העסקים, בעיקר הקטנים, אשר בין סגר לסגר מבקשים למכור את מרכולתם לציבור.

מי שנחלץ לעזרתם של בעלי החנויות הוא הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומרבני הציונות הדתית. לדבריו של הרב אליהו, "בעת הזאת במיוחד - מצווה לקנות בחנויות הקטנות".

הרב אליהו יצא בקריאה לרכוש בחנויות ולא ברשת האינטרנט. לדבריו זו צדקה ומותר לשלם את ההפרש מכספי מעשרות, "יש משהו מאוד יוקרתי ומתקדם לקנות דווקא באינטרנט ואם אפשר, לקנות בחו"ל", אמר.

עסק קטן. ShutterStock
לוותר על הקניות ברשת, לעזור לחנויות המקומיות/ShutterStock

"צריך לזכור כי אחרי הקורונה צריך לוותר על היוקרה והקידמה וללכת על הצדקה", נימק רבה של צפת, "בעת הזאת אפשר לקיים את מצוות צדקה באופן היותר מהודר שלה בקניה בחנויות קטנות. כיוון שזו צדקה סמויה ואין בה שום עלבון למקבל, למוכר".

הרב אליהו הוסיף כי "בקנייה זו מקיימים גם את המצווה של קנייה מאחיך ולא מעם אחר, צדקה לעניי עירך לפני צדקה לעניי עיר אחרת".

הוא הזכיר את אביו, מרן הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל: "ושמעתי פעם ממו"ר אבא כי אפשר להחשיב את הכסף הזה כצדקה, ולשלם את ההפרש בין שתי החנויות מכספי מעשר כספים".

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully