וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קידש שם שמיים": הרבנים הספידו את "הברון מאולדגייט"

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

8.11.2020 / 9:07

הרבנים הראשים לישראל, הראשל"צ הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו נפרדו מהרב והפרופסור לורד יונתן זקס זצ"ל, ששימש כרבה הראשי של בריטניה בעבר והלך לעולמו בגיל 72 ממחלת הסרטן: "היה לו חלק נכבד בהצגתה החיובית של היהדות בעיני אומות העולם"

הרבנים הראשים לישראל, הראשל"צ הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הספידו את הרב והפרופסור לורד יונתן זקס זצ"ל, לשעבר רבה הראשי של בריטניה, שהלך לעולמו אמש (שבת) בגיל 72 לאחר שמחלת הסרטן הכריעה אותו.

"קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הלורד הרב יונתן זאקס זצ"ל, ששימש שנים רבות רבה הראשי של בריטניה", אמר הרב יוסף. "לרב זאקס חלק נכבד בהצגתה החיובית של היהדות בעיני אומות העולם ובפעילותו זו קידש שם שמיים ברבים".

"כל זאת", המשיך, "מבלי להתפשר על היהדות השורשית המסורה לנו מדורי דורות ותוך עמידה איתנה וחסרת פשרות אל מול מגמות הרפורמה וההתחדשות השונות", הוסיף הראשון לציון בהספדו.

"בלכתו איבד עם ישראל קול ייחודי שיחסר עד מאוד. יהי זכרו ברוך", אמר לסיום.

הרב לורד יונתן זקס. Kirsty Wigglesworth, AP
הרבנים הראשיים נפרדו מהברון מאולדגייט/AP, Kirsty Wigglesworth

גם הרב הראשי לישראל הרב לאו ביכה את לכתו של הרב זקס, שנודע כאחד מגדולי הוגי הדעות ואנשי הרוח בעולם היהודי כולו, "מבכה את הסתלקותו לבית עולמו של הרה"ג יונתן זקס זצ"ל רבה הראשי של הממלכה הבריטית איש אשר רוח בו אשר נשא בגאון את דברה של יהדות התורתית ועמד בתוקף על שמירת המסורת מדור דור, קידש שם שמים בארצו ובכל רחבי תבל. חבל על דאבדין ולא משתכחין", אמר הרב לאו.

הרב זקס שימש כרבה הראשי של בריטניה בין השנים 1991-2013. בשנת 2005 הוא צורף באופן רשמי לבית הלורדים והוענק לו תואר אבירות. כינוי הרשמי: 'הברון זקס מאולדגייט'.

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully