וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחין שיר באמצע ניתוח ראש ללא הרדמה: הסיפור המופלא על האדמו"ר

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

8.11.2020 / 13:05

בשיעור בפני תלמידיו סיפר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על אדמו"ר שהתעקש לעבור את הניתוח המורכב ללא הרדמה ובמהלכו, כתב שיר בן 67 בתים: "חתכו לו את הגוף ובזמן הזה הוא שר. הוא התנתק מהניתוח והיה כל כולו שקוע בדביקות. שירה זה דבר שמקרב לקדוש ברוך הוא"

בווידיאו: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעור בפני תלמידיו במעמד שמחת "שבע ברכות" לבנו רבי יואל/שובה ישראל

כל אדם שה' נותן לו ניסיון - אם הוא בגדלות הדעת זה כלום בשבילו, הניסיון. אדם שהוא בגדלות הרוח גם יקפוץ לאש, כי הוא מאמין בה' בשמחה. כך אמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעור שמסר בפני תלמידיו, במעמד שמחת ה"שבע ברכות" לבנו רבי יואל.

האדמו"ר הרב פינטו סיפר מעשה מבהיל, שממחיש כיצד אדם מצליח להתנתק מהכל, אפילו מניתוח ללא הרדמה, וזאת בזכות העובדה שהוא חי בגדלות.

"מסופר על איזה אדמו"ר גדול, אחד מגדולי האדמו"רים בפולין, שהיו צריכים לעשות לו ניתוח קשה בראש", סיפר האדמו"ר הרב פינטו, "והוא התעקש שלא לעשות הרדמה בעת הניתוח. שאלו אותו 'איך?', אז הוא השיב: 'אני אשיר בעת הניתוח'. ואכן בזמן הניתוח - האדמו"ר כתב שיר עם 67 בתים, בזמן שעשו לו ניתוח".

"חתכו לו את הגוף ובזמן הזה הוא שר. הוא התנתק מהניתוח והיה כל כולו שקוע בדביקות. שירה זה דבר שמקרב לקדוש ברוך הוא. למה? כי הוא היה בגדלות, הוא היה דבק בה'".

הרב פינטו הוסיף כי "מתי שאדם נמצא בגדלות - כל ניסיון הופך לו לקל. כל הבעיות. אבל כשאדם נמצא בצמצום הדעת - הכל נהיה לו קשה. הכל לא טוב לו. הכל מפריע לו".

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully