וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעיונות דקים ועדינים": העולם היהודי מבכה את לכתו של הרב הבריטי

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

9.11.2020 / 14:04

רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, פרסם אגרת תנחומים למשפחתו של הרב ד"ר יונתן זקס זצ"ל, ששימש בעבר כרבה הראשי של בריטניה וכלורד, אשר הלך לעולמו בסוף השבוע

הרב לורד יונתן זקס. Kirsty Wigglesworth, AP
הרב זקס זצ"ל/AP, Kirsty Wigglesworth

העולם היהודי ממשיך להתאבל על לכתו של הרב ד"ר יונתן זקס זצ"ל, ששימש בעבר כרבה הראשי של בריטניה וכלורד.

רבה הראשי של רוסיה ומקורבו של הנשיא ולדמיר פוטין, הרב בערל לאזאר, פרסם אגרת תנחומים למשפחתו של הרב המנוח זצ"ל. לדברי הרב לאזאר באגרתו, הרב זקס היה "גדול בכל המובנים" וכי "היתה לו חשיבה מקורית ורעננה". עוד כתב כי "הידע שלו היה מקיף ורחב, והוא ניחן בכושר הבעה נדיר. איש המעלה בתחומים רבים".

לדבריו של הרב לאזאר, הרב זאקס זצ"ל זכה לקרבה גדולה אצל הרבי מליובאוויטש זצ"ל, "אביכם זכה בזכות מיוחדת וגדולה בקשר הכל כך מיוחד ואישי שהיה לו עם הרבי מליובאוויטש, וכפועל יוצא מכך, להביא את דמותו, ובעיקר את תורתו, לאלפים ורבבות. וגם כאן, אביכם התחבר לקו של הרבי של 'גדול תלמוד שמביא לידי מעשה, ובשני המישורים, הוא צלל לעומק ה'גדול תלמוד' של הרבי, והביא את הרעיונות העמוקים של הרבי אל 'לידי מעשה''.

עוד כתב רבה של רוסיה באגרתו: "בנאומיו ובשיעורים שלו, אביכם הביא את המסר הזה של הרבי, ההנעה לעשייה, לפעולה, ויחד עם זה הוא הצליח לגעת בעומקי תורתו של הרבי, ברעיונות הדקים והעדינים, וחיבר אותם עם העשייה, עם הקריאה לפעולה".

לדבריו, "אני יכול לציין, שבכל פעם שפגשתי אותו, הוא התעניין מאוד במצב של יהדות רוסיה, ושמח מאוד לשמוע מהנעשה ומהניסים הגלויים שקרו במדינה זו. ימי חייו של אביכם, הינם התגלמות ההסבר על הפסוק מפרשת השבוע 'ואברהם זקן בא בימים' - הוא בא עם כל הימים שלו, כל ימיו נוצלו במילואם. אביכם ניצל את הזמן להשפיע על כל העולם כולו, לא היה לו רגע לא מנוצל, כל רגע היה מלא אצלו בתוכן ובעשייה. אדם גדול, אבדה גדולה. אבדה גדולה לכם, כמשפחה, ואבדה גדולה לכלל ישראל", סיים הרב לאזאר את אגרת התנחומים.

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully