וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הפתיע: נפגשתי עם ולדימיר פוטין והוא במיטבו

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

11.11.2020 / 13:08

לאחר דיווחים על מצבו הבריאותי של נשיא רוסיה, הרב הראשי של המדינה, הרב בערל לאזאר, סיפר בראיון כי הוא נפגש עמו והדברים חסרי כל ביסוס: "ניהלנו שיחה והוא נראה נינוח, קשוב וחיוני"

לאחרונה פורסמו דיווחים שונים על מצבו הבריאותי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על פיהם הנשיא חלה במחלת פרקינסון וצפוי לפרוש בעתיד מתפקידו. אלא שהכחשה באה כעת מכיוון מפתיע.

הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, נחשב למקורב לפוטין. בראיון יוצא דופן לעיתון "המודיע" הוא מזים את השמועות על מצבו של הנשיא וקובע כי מדובר בהמצאה שאין לה כל בסיס.

"רק לפני מספר ימים נפגשתי עמו, והוא נראה בעזרת השם בריא לחלוטין", מדגיש הרב לאזאר בראיון, "מדובר בהמצאה חסרת בסיס. דובר הקרמלין דאג להוציא מיד הכחשה רשמית ולהבהיר שאין לכך כל ביסוס. מצבו של הנשיא מעולה, ואני יכול להעיד על כך מהתרשמות אישית".

על הפגישה עם פוטין, סיפר הרב לאזאר: "נפגשתי עם הנשיא רק בשבוע שעבר, כמובן בפגישה וירטואלית ברוח הימים, אך ניהלנו שיחה והנשיא נראה היה במיטבו. אמנם, איני רופא, אך לפחות מההתרשמות שלי אני יכול להעיד שהנשיא היה נינוח, קשוב וחיוני, כך שעוד לפני שפורסמה ההודעה הרשמית של הקרמלין הבנתי שמדובר בהמצאה ובשמועה שאין מאחוריה דבר".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוסר הצהרה על ההסכם לסיום המלחמה בחבל נגורנו-קרבאך, 9 בנובמבר 2020. AP
הכל רק שמועות? פוטין/AP

על הקשר של הנשיא הרוסי ליהדות, סיפר רבה של רוסיה: "הנשיא רוחש אהדה מיוחדת ליהדות. בין היתר הדבר בא לידי ביטוי שעל השולחן היו מונחים ספרי כל הדתות, בעוד שהחומש שייצג את הדת היהודית היה חומש שהודפס וראה אור בסיוע מיוחד של משרד הנשיא, כשמדובר בחומש שנערך עם פירוש המנגיש את הפסוקים לציבור הרוסי, והוא זוכה לביקוש רב".

"בפגישה עימו הנשיא גם ציטט את המילים המופיעות בתורה 'ואהבת לרעך כמוך'", סיפר, "כשהגיע תורי לדבר סיפרתי את המעשה הידוע שאירע עם הלל הזקן, שאמר 'מאן דעלך סני לחברך לא תעביד', ועמדתי על כך שהיהדות סייעה תמיד לכל העמים. אך היחס הזה אינו חדש. אני מיודד עם הנשיא שנים רבות, ונוכחתי מאז ומתמיד שיש לו יחס חם מאד ליהדות".

הרב לאזאר מביא בראיון ל'המודיע' סיפור נוסף שאירע עם הנשיא פוטין: "באחת הפעמים. נפגשתי עמו לפני ראש השנה. ואז הפתיע אותי הנשיא ושאל מהו סוד נצחיותו של העם היהודי. 'איך זה', שאל, 'שדווקא העם שלא היתה לו מדינה, לא שפה משלו, הוא נע ונד בעולם והוא זוכה לשרוד, בעוד שלאומים חזקים ואיתנים פי כמה נכחדו'. הבנתי שיש לו מה לומר והצעתי לו שישיב. הוא ענה, לאחר מחשבה: 'חשבתי על כך רבות, ולדעתי הסוד של העם הזה הוא שהוא מבוסס על ערכים נצחיים ולא ברי חלוף, ולכן הוא נצחי. מה הם הערכים הללו? ערך המשפחה, התורה, והציות לרבנים".

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully