וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חריפה: העגלה של הרפורמים - מלאה בנחשים

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

15.11.2020 / 11:54

בעקבות קריאה להדיח את הראשל"צ הרב יצחק יוסף מתפקידו, הרב יוסף אפרתי גיבה אותו ואמר: "התנועה הרפורמית, שהחלה כתופעה של תיקונים בסידור וכדומה, הפכה להיות דת חדשה"

הרב יוסף אפרתי בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
הגן על הראשל"צ. הרב יוסף אפרתי/שלומי גבאי

בעקבות קריאה להדיח את הראשל"צ הרב יצחק יוסף מתפקידו, תקף הרב יוסף אפרתי, מי שהיה מקורבו של מרן הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, את הקוראים להדחה וגיבה את הראשון לציון. בדבריו תקף בחריפות את הרפורמים והגדיר אותם "עגלה מלאה בנחשים".

את הדברים אמר הרב אפרתי לפני שיעורו של הראשון לציון, שם כובד להיות "הרב המקדים": "בשבועות האחרונים מתנהל מסע הסתה נגד כבוד הראשון לציון. עד כדי כך, שהעיז מי שהעיז לקרוא להדיח אותו, בגין דברים שהוא אמר כהלכה, וכל גדולי ישראל לאורך כל הדורות האחרונים, אמרו כן", אמר הרב אפרתי בפתח דבריו.

הוא תקף את הרפורמים ואמר כי "התנועה הרפורמית, שהחלה כתופעה של תיקונים בסידור וכדומה, הפכה להיות דת חדשה. על מה תלינו על דברי הראשון לציון, יש לי הצעה למערכת המשפט", הוסיף הרב אפרתי, "עברו בין דייני ישראל, ואם יש חלילה דיין שלא חושב כמו הראשון לציון פטרו אותו, כי מי שחושב אחרת זה נגד ההלכה".

בשם רבו הרב אלישיב אמר כי "הרפורמים אינם פורקי עול גרידא, חילונים זה היעדר, כמו שהחזון איש אמר, עגלתם ריקה, אבל הרפורמים עגלתם אינה ריקה, עגלתם מליאה בנחשים".

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully