וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: רוב החרדים התפללו בשטח פתוח

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל

15.11.2020 / 14:17

מנתוני סקר שנערך בקרב למעלה מ-800 נשאלים עולה כי 60 אחוזים התפללו בקורונה בחוץ, בעוד כ-20 אחוזים היו בבתי הכנסת וכמות דומה בבתיהם. בנוסף, 9 אחוזים מהחרדים העידו כי מצבם הכלכלי דווקא השתפר בחודשים האחרונים

מתפללים בקפסולות בשטח פתוח, פתח תקוה 10 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
מתפללים באוויר הפתוח/ראובן קסטרו

מנתוני סקר חדש שנערך על ידי רדיו "קול חי", עולה כי 60% מהנשאלים המשתייכים למגזר החרדי התפללו בתקופת הקורונה בשטח פתוח או בחצרות הבתים. מנגד, רק 21% טענו כי הם התפללו בכל התקופה הזו בבתי הכנסת ו-19% התפללו בבית.

עוד נתון העולה מן הסקר: 36.2% מהנשאלים סבורים שיש להחזיר את הלימודים לשגרה מלאה, בעוד שקרוב ל-50% סבורים שיש לעשות זאת בצורה שקולה בשילוב קפסולות וריחוק חברתי.

ובנושא קיום החתונות בתקופת הקורונה: 49% מהנשאלים החרדים סבורים שיש להמשיך במתכונת המצומצמת של החתונות, בעיקר מסיבות כלכליות. על סוגיית ההסתה והפילוג, 57% מהנשאלים החרדים טענו כי הם מוטרדים מההסתה נגד המגזר החרדי.

45% מהנשאלים סבורים שהממשלה לא פועלת נכון בכל הקשור ליציאה ממשבר הקורונה, 56.5% סבורים שהממשלה לא פועלת נכון ליציאה מהמשבר הכלכלי, 61% סבורים שהחלטות הממשלה נגועות בשיקולים פוליטיים ו-60% סבורים שהחלטות משרד הבריאות לא מקצועיות.

נתון נוסף מעניין: 9% מהנשאלים החרדים השיבו כי מצבם הכלכלי דווקא השתפר בתקופת הקורונה, 36% השיבו כי מצבם הורע ו-55% מהציבור החרדי נותר במצב כלכלי דומה וכי הקורונה לא השפיעה עליהם לרעה בפן הכלכלי.

יצוין, כי בסקר השתתפו 823 בני אדם. הוא נערך בתאריכים 11-12 בנובמבר 2020, שלא לפי השיטות המוכרות במכוני הסקרים. איסוף וניתוח נתונים: בצלאל קאהן.

מרדכי הלוי, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • תפילה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully