וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לקורונה: הפלטפורמה החדשנית שתעזור ליהודי העולם

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

16.11.2020 / 17:02

"רשת החירום היהודית" (JReady) מושקת בניסיון לסייע לקהילות היהודיות ברחבי העולם בהתמודדות עם משבר הקורונה, זאת על רקע העלייה המדאיגה בתופעות אניטישמיות ובעקבות אסונות גלובליים ומקומיים שונים

"רשת החירום היהודית" (JReady), הנועדה לסייע לקהילות היהודיות בהתמודדות עם ההשלכות הקשות של משבר הקורונה, ובמוכנות למצבי חירום ושיקום, מושקת. זאת, בין השאר על רקע אתגרי הקורונה והעלייה המדאיגה בתופעות האנטישמיות ברחבי העולם ובעקבות אסונות גלובליים ומקומיים.

ההשקה תתקיים על ידי הסוכנות היהודית במעמד מאות מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם, בפתיחת כינוס חבר הנאמנים.

ההחלטה על הקמת "רשת החירום היהודית" באה בעקבות ההרס שזרע נגיף הקורונה בכל רחבי העולם, אשר הביא להתמודדות עם מותם של אלפים בקהילות היהודיות ולמשבר כלכלי עמוק שהוביל לקריסת מוסדות חיוניים, הגדיל את מעגל הנזקקים, פגע במערכת החינוך היהודי והשפיע על כל מרקם החיים הקהילתיים.

מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
רשת החירום תעניק כלים להתמודדות עם ההרס שזרע הנגיף בעולם היהודי/ראובן קסטרו

במסגרת היוזמה מושקת פלטפורמה דיגיטלית ראשונה מסוגה, אשר תאפשר לקהילות היהודיות להיעזר בידע ובניסיון הנצבר בישראל ובעולם למצבי משבר וחירום. סל הכלים כולל: מיטב השיטות (best practices), קורסים ייעודיים למנהלי חירום בקהילות, הנעת מתנדבים, וובינרים והכשרות עם אנשי מקצוע, זירת צ'אט עם מומחים מישראל ומהעולם וחשיפה למחקרים ולטכנולוגיות מתקדמות כמו האפליקציה הישראלית לחלוקת מזון לנזקקים ומתודולוגיה בלגית להפגת הבדידות של קשישים, שבעולם כבר נעזרים בהן במשבר הקורונה.

רשת החירום היהודית מסייעת כבר לקהילות במשבר הקורונה - ביניהן איטליה, דרום אפריקה ופרו אשר המשבר היכה בהן בחוזקה, והיא תסייע במשברים עתידיים באמצעות שיתוף מידע, ניסיון ויכולות טכנולוגיות שנצברו בעולם ובישראל. במקביל, JReady תבנה תשתיות חוסן לעתיד, באמצעות הכשרת ראשי ארגונים וגורמי המקצוע בתוך הקהילות, כדי לשפר את המוכנות למצבי חירום, טראומה ושיקום.

המיזם יחבר בין אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בישראל וברחבי העולם הנאבקים בקורונה כמו ראשי רשויות מקומיות, מנהלי בתי ספר ובתי אבות, מומחים לחוסן ולטראומה ועוד. עד כה ערכה הסוכנות היהודית וובינרים במדינות שונות על מוכנות למצבי חירום וקיימה מפגשים משותפים בין אנשי מקצוע מישראל למאות בעלי תפקידים בעולם.

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהודים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully