וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו סיפר: העשיר שהתקוטט על אוכל במטוס

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

19.11.2020 / 14:14

הכל נמצא אצלנו בראש וניתן לפתור כל בעיה אם נחיה ב"גדלות המוחין", כך אמר ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר הרב פינטו בשיעורו. וגם: האדם שהפך את הבית בגלל קפה ללא סוכר. צפו

האם ניתן לפתור בעיות על ידי שינוי בחשיבה שלנו? על פי האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הכל נמצא בראש שלנו, ובידינו לבחור האם לחיות ב"קטנות המוחין" או ב"גדלות המוחין". צפו בשיעור.

בשיעורו של האדמו"ר הרב פינטו הוא ציטט את דברי חז"ל: "איזהו עני - עני בדעת, לא כתוב שמי שאין לו כסף הוא עני אלא מי שאין בו דעת. אדם שיש לו קטנות המוחין הוא עני בדעת, אם יש לו דעת קטנה, דעת צרה, הוא עני גם אם יש לו את כל הכסף שבעולם".

"ראינו אנשים שיש להם מיליארדים בבנק, אבל הם בקטנות המוחין", הוסיף הרב פינטו וסיפר: "אנחנו מכירים אדם שהוא עשיר כמו קורח, אבל נוסע במטוס במחלקה רגילה, ומתווכח על האוכל. אתה הרי עשיר גדול, תהנה קצת מהכסף שה' נתן לך. אבל לא, הוא רק מתלונן, למה ככה, זה התקלקל, הכל קטנות המוחין, הכסף שיש לו הגיע מאיזה סטרא... זו קטנות המוחין".

הרב פינטו הוסיף בשיעורו: "ואנחנו מכירים אנשים שיש להם קצת כסף, אבל עם גדלות המוחין, הם שמחים ומודים לה', עבדו את ה' בשמחה, אוהבים את ה', הכל בגדלות המוחין, בלב רחב ובלב טוב. אדם צריך להיות בגדלות המוחין וזה הולך לכל החיים. אם אתה בגדלות המוחין אתה לא רב ומתווכח עם אף אחד, לא קשה לך כלום, לא כואב לך כלום, הכל בסדר".

האדמו"ר הרב פינטו הסביר כי היסוד הזה היה הבסיס לניסיונות של אברהם אבינו: "לאברהם אבינו היו עשרה ניסיונות. לא הניסיון היה הניסיון, אלא שבזמן הניסיון הוא התגבר על קטנות המוחין".

"אנחנו צריכים לשנות את התפיסה והראייה שלנו על החיים. לא לראות את הבעיה כבעיה, אלא לראות את הראש כבעיה. אדם עם קטנות המוחין - גם אם אין לו סוכר בקפה הוא יכול לשבור את כל הבית, זה הניסיון שלו. הבעיה היא לא הבעיה, אלא הקטנות המוחין", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו.

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully