וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך בקורונה: רבה של מודיעין עילית - דברו עם האשה על הילדים

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

24.11.2020 / 16:28

בתי הספר, תלמודי התורה והגנים היו סגורים למשך תקופה ממושכת, מה שהוביל למשבר חינוכי. הרב מאיר קסלר נשא דברים בפני הורים ומחנכים והפציר בהם לדבר זה עם זה, למען חינוך הילדים: "כי אי אפשר לתכנן כלום, אבל אפשר לצפות שלפחות היום הזה יעבור עלינו בהצלחה"

על רקע המשבר החינוכי שנגרם בעקבות סגירת בתי הספר, תלמודי התורה והגנים, רבה של העיר החרדית מודיעין עילית, הרב מאיר קסלר, נשא דברים בפני הורים ומחנכים. לדבריו, דווקא בתקופה זו צריך לתכנן את הדרך החינוכית ולא לקבל אותה כרכבת שנוסעת באופן אוטומטי.

הרב קסלר אמר כי "פעם חשבנו שאנחנו יכולים לתכנן את החיים שלנו, את השבוע או החודש. אנחנו יודעים היום שזה מצחיק, כי אי אפשר לתכנן כלום".

"מה שכן, אפשר לצפות שלפחות היום הזה יעבור עלינו בהצלחה, עם תשומת לב, עם סוף מעשה במחשבה תחילה. לשבת ולדבר עם האשה על המצב של הילדים, מה אנחנו צריכים לעשות מחר, בשביל שירגישו יותר טוב, 'אדם נידון בכל יום'", הוסיף.

משפחה חרדית בישראל. ShutterStock
אם אי אפשר לתכנן, לפחות דברו זה עם זה/ShutterStock

הרב קסלר טען בדבריו שבחינוך חשוב לעקוב ולכוון את הילד או הילדה: "אנשים חושבים שהילדים עולים על הרכבת והיא נוסעת, יש קטר, אנחנו מציידים אותם עם צידה לדרך, והקטר מוביל. ולמרות שיש תחנות, עליות או מורדות, באיזהשהו מקום כבר איננו אחראים. ככה התרגלנו, אך זו טעות ביסודה, זוהי הזדמנות להרגיש יותר סיפוק, וככל שמתאמצים יותר לשים לב לכל ילד וילדה, מצליחים לעקוב ולהכווין מראש, וכשמזהים משהו לא תקין, לא צריך להראות עצבנות לנערים ולנערות שלנו, אבל צריך לפקוח עיניים ולדעת בכמה שעות ובכמה ימים מתרחש הדבר".

"אפשר לעשות יותר, לפקוח עיניים על מה שקורה אצלנו בבית, להיות יותר חרוצים עם רעיונות יצירתיים בשביל לעזור לילדים למלאת את הזמן, להתייעץ עם האנשים הראויים, ולהצעידם בדרך המלך", אמר רבה של מודיעין עילית.

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • משפחה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully