וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ל"אגודת ישראל" בארצות הברית: בתי הכנסת יפתחו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

26.11.2020 / 15:21

בית המשפט העליון הפך את החלטת בית המשפט הפדרלי בעתירה שהגיש הארגון כנגד מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואמו, לאחר שזה ביקש להגביל את השימוש בבתי הכנסת בשל הקורונה

"אגודת ישראל" בארצות הברית רשמה הלילה (חמישי) ניצחון בעתירה שהגישה בבית המשפט העליון האמריקאי כנגד החלטתו של מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואמו, להגביל את השימוש בבתי הכנסת, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

העתירה הוגשה לבית המשפט העליון, זאת לאחר שבית המשפט הפדרלי דחה את טענותיה של "אגודת ישראל" לאפליה והצדיק את הנחיות המושל.

על פי אותן הנחיות, אזורים שמאוכלסים בעיקר ביהודים חולקו לשלושה צבעים: אדום, כתום וצהוב. באזורים האדומים נאסר לקיים תפילה בבית הכנסת, אלא אם רק עשרה אנשים משתתפים.

יהודים חרדים ניו יורק. ShutterStock
ניצחון ליהודים החרדים במדינת ניו יורק/ShutterStock

על פי ההנחיות שנדחו, בבתי הכנסת שממוקמים באזור הכתום הורשו לקיים תפילות רק עד 25 מתפללים, ובאזור הצהוב - עד 50% בכל תפילה.

כאמור, בית המשפט העליון קיבל את ההתנגדות להנחיות המושל: "בעוד המגפה מציבה אתגרים חמורים, אין עולם בו החוקה מאפשרת גזירות האוסרות על המשך קיום חיי הדת", נאמר בהחלטה.

אבי שיק, עורך דין מטעם התביעה, אמר בתגובה להחלטה כי "זהו ניצחון היסטורי. הפסיקה תמנע מהיום התנכלות למוסדות דת בגזירות ממשלתיות, שאינן מתייחסות לדת בכבוד הראוי".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully