וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיללתם מישהו? אתם עלולים למצוא את עצמכם בסכנה רצינית

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

2.12.2020 / 14:48

מלבד העובדה שאין ראוי שאדם יקלל את חברו, הרי שהקללה גם מסוגלת להתהפך על התוקף ולהזיק לו, כך הסביר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בשיעורו. צפו בדברים המלאים

אדם צריך לשמור את פיו, שלא לקלל חלילה את חברו, כי הקללה יכולה לחזור אל האדם המקלל ולהזיק לו. כך אמר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, בשיעור שמסר בפני קהילת "שובה ישראל".

בדבריו אמר הרב פינטו כי "האדם צריך להיזהר ולשמור את עצמו. הוא לא יודע מה יעמוד איתו ומה יעמוד נגדו, מה יושיע אותו ומה יחריב אותו, מה יעזור לו ומה יהרוס לו. אדם צריך להיזהר בכל צעד ושעל בחיים".

"כי מלאכיו יצווה לך, שני מלאכים הולכים עם האדם בכל מקום", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו, "ואם האדם עושה טוב - אז המלאכים עושים טוב. ואם הוא עושה רע - אז הם עושים רע, הם הופכים להיות מלאכים שחורים".

האדמו"ר הרב פינטו הביא את דברי הזוהר, על מיקומם של המלאכים השחורים בשמיים: "הזוהר הקדוש אומר שיש בשמיים מחסן ענק שקוראים למקום הזה 'חובה', שהוא מלא במלאכים שחורים, רבבות של מלאכים שחורים, ואם האדם מקלל מישהו - אז המלאכים הולכים ונתפסים בקללה, ומסובבים אותה על המקלל. הקללה היא כמו חץ, היא יכולה להסתובב ולבוא עליך".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully