וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא סר המר הזה": כך ראשי הישיבות מבקשים למנוע ביטול תורה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

2.12.2020 / 15:30

למרות הירידה התלולה במצב התחלואה במגזר החרדי, גדולי ראשי הישיבות פרסמו מכתב והפצירו בבעלי השמחות לצמצם את כמות המשתתפים באירועים, "כדי שהחולי לא יחזור ויתפשט"

תלמידי ישיבה משחקים כדורגל בפארק בפתח תקווה, 13 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
התחלואה בישיבות ירדה משמעותית/ראובן קסטרו

למרות הירידה במספר הנדבקים בקורונה, גדולי ראשי הישיבות פרסמו מכתב בו הם מפצירים מבעלי השמחות לצמצם את כמות המשתתפים באירועים דוגמת חתונה ובר מצווה, וזאת כדי למנוע סכנת חיים והתפשטות רחבה יותר של הנגיף.

בראשית המכתב כתבו ראשי הישיבות, כי למרות העובדה ש"מוסדות התורה פתוחים וקול התורה נשמע ברמה ב"ה, ומצב התחלואה מועט כעת ואינו מפריע לקיום מוסדות התורה, אך היות שעדיין לא סר המר הזה מעלינו לגמרי, צריכים אנו לזהירות כדי שלא יחזור ויתפשט החולי רח"ל ויגרום לביטול תורה".

לדברי ראשי הישיבות: "על כן מוטל על בעלי השמחות לדאוג לערוך את השמחה בצמצום משתתפים ובאופן זהיר, למעט ככל האפשר את הסכנה, ולהישמע להנחיות הרופאים שהוסמכו לכך".

כאמור, דבריהם של ראשי הישיבות נכתבו למרות הירידה התלולה במצב התחלואה במגזר החרדי, זאת חרף פתיחת מוסדות הלימוד, תוך שמירה על ההנחיות.

במכתבם, ראשי הישיבות מביעים את החשש כי במידה שההנחיות לא יישמרו, הרי שהתחלואה תעלה ובתי המדרש והישיבות ייאלצו שוב להיסגר על בריח, מה שיגרום ביטול תורה רבתי.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully