וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הפרלמנט הצרפתי נשנק מדמעות: "פעם ראשונה בחיי"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

3.12.2020 / 12:01

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יחד עם חברי הכנסת יצחק זאב פינדרוס מיהדות התורה ואריאל בוסו מש"ס, ומאיר חביב מהפרלמנט הצרפתי, נכנסו לקבר יוסף. דגן: "אנחנו מגיעים לכאן כגנבים בלילה וזה לא קל"

הלילה (בין רביעי לחמישי) התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף. הכניסה התקיימה על פי כללי הקורונה ובהתאם לתוכנית מסודרת, שהוגשה על ידי מועצה אזורית שומרון ובתיאום עם חטיבת שומרון, ואושרה על ידי משטרת ישראל, לפי כללי משרד הבריאות. הכניסה התקיימה בפרשה בה מוזכר כי יעקב מגיע לשכם וקונה את חלקת השדה בה יושב היום קבר יוסף.

בין הנכנסים לחלקת הקבר היו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ יצחק זאב פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ אריאל בוסו מסיעת ש"ס, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב ואחרים.

"אנחנו מגיעים לכאן כגנבים בלילה וזה לא קל", אמר דגן. "אנחנו מצפים מממשלת ישראל, על כל מרכיביה השונים, להפסיק לריב אחד עם השני וללמוד עוז וגבורה מיוסף הצדיק שהיה משביר והיה אמיץ ובתור יהודי מבור הכלא, הגיע לנהל את כל העולם בזכות זה שהוא לא פחד מהגויים ועשה מה שהקב"ה אמר לעשות. אני קורא לממשלה להתחזק ולחזור בצורה מלאה לקבר יוסף, וישיבת קבר יוסף תוכל לחזור לפעול מכאן בצורה מלאה. אנחנו מגיעים לכאן כשליחים של כל עם ישראל, בארץ ובחוץ לארץ".

ביקור בקבר יוסף. רועי חדי,
הביקור בקבר יוסף/רועי חדי

חביב נשנק מדמעות ואמר: "אני מאוד נרגש. זו פעם ראשונה בחיי שאני מבקר בקבר יוסף. אתם עושים עבודת קודש, אלה השורשים של העם היהודי, ואין מה לעשות, אנחנו נשאר כאן לנצח. בעזרתכם, בעזרת השם, נהיה בכל ארץ ישראל ובעיקר בקבר יוסף שכל כך קשור אלינו. הלוואי שהברכות של יוסף הצדיק ישרו על כולנו ועל כל עם ישראל ותודה ראש המועצה על ההזמנה. אני מאוד נרגש".

ח"כ פינדרוס אמר: "כמו שאמר המארח ראש המועצה יוסי דגן, שבאמת עושה עבודת קודש, בדיוק בפרשה הזו, שיעקב אבינו קנה את המקום הזה, ואת הבן שאהב מכולם ציווה שיקברו פה, באנו לפה להתפלל שתהיה סייעתא דשמיא, שעם ישראל יחזור לפה כולל התורה כולל התפילה, כל הבנים שגלו מהמקום הזה יחזרו לכאן בצורה בטוחה, לא כגנבים בלילה, על זה אנחנו מתפללים שיבוא במהרה".

ח"כ אריאל בוסו הוסיף: "יעקב ובניו, כשיוסף הצדיק נפרד סמל של מסירות נפש סמל של הרצון להיאחז בארץ הקודש, בארץ ישראל גם כשזה לא הולך בקלות ובייסורים קשים ומרים, וראינו מה יעקב אמר מה יוסף אמר כדי להאחז פה ולכן אנחנו סמוכים ובטוחים שכל ממשלות ישראל ולא משנה מי יושב השלטון האמריקאי. מבחינתנו להיאחז ביוסף הצדיק בשכם ולהקים מחדש את ישיבת יוסף הצדיק זו חובת השעה, זה המגן שלנו זה צריך להיות מבחינתנו מרכז הארץ ואנחנו סמוכים ובטוחים ורוצים לחזק את ידיו של ראש המועצה וההתיישבות בכלל".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • קבר יוסף
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully