וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעניין: האם הציבור החרדי יתחסן מפני נגיף הקורונה?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

7.12.2020 / 11:43

מכון הסקרים "דירקט פלוס" בחן עבור רדיו קול ברמה את ההרגלים הבריאותיים של הציבור החרדי. כמעט 40% מהציבור סבור כי חסינות עדר גרמה לירידה בתחלואה. רוב הציבור מעיד כי הם מקפידים על פעילות גופנית

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
חיסון קורונה/רויטרס, רויטרס

נתונים שמתפרסמים מסקר מקיף שנערך ע"י מכון הסקרים "דיירקט פולס" עבור רדיו 'קול ברמה', מעלים תובנות מעניינות על הלך הרוח בציבור החרדי על נגיף הקורונה והרצון להתחסן, כאשר יחלו לחסן בישראל נגד הנגיף. הסקר מתייחס לסוגיות נוספות; כדוגמת השמנת יתר במגזר, הזמנת תורים ושימוש באינטרנט, פעילות ספורטיבית, חיסון נגד שפעת ועוד.

מהנתונים עולה כי 38.7% מהציבור החרדי בטוח כי הסיבה העיקרית לירידת התחלואה במגזר החרדי, למרות פתיחת מוסדות הלימוד, היא בגלל שחלק גדול מהמגזר כבר נדבק ובעצם מחוסן מהנגיף. עוד עולה מהסקר כי 29.0% מהציבור מאמין כי הסיבה לירידת התחלואה היא בגלל השמירה הקפדנית על חבישת מסכות. 24.3% מהציבור מאמין שירידת התחלואה בגלל ברכת גדולי ישראל, ואילו 5.5% מהציבור סבור כי הסיבה היא דווקא ההקפדה על הקבוצות (קפסולות). 2.5% מהציבור סבור כי הסיבה היא ההקפדה שלא להתקרב לזקנים ולקשישים.

41.9% השיבו כי הם ימתינו לראות איך החיסון ישפיע על אחרים

על השאלה האם יסכימו להתחסן מפני נגיף הקורונה בחודשים הקרובים, 41.9% השיבו כי הם ימתינו לראות איך החיסון ישפיע על אחרים. 34.2% מהציבור אינו מתכוון להתחסן בכל מקרה, ואילו רק 23.9% מהציבור הצהיר כי הוא יתחסן נגד נגיף הקורונה בהזדמנות הראשונה.

במסגרת הסקר נשאלו הנסקרים - "האם אתם ומשפחתכם מתחסנים השנה נגד שפעת?" 42.9% מהציבור השיבו כי אינם מתחסנים כלל. 40.6% התחסנו כבר או שיתחסנו בשבועות הקרובים, ואילו 16.5% מהציבור לא החליט אם להתחסן נגד השפעת.

על השאלה, "מהי הדרך המועדפת עליכם לקבוע תורים ולקבל שירותים מקופת החולים שלכם?" 45.9% מהציבור ענו כי הם מעדיפים לקבוע תור באמצעות אתר זימון תורים של הקופה. 22.8% מעדיפים להתקשר בטלפון בשעות הקבלה, 18.0% מהציבור אין לו העדפה מיוחדת, ורק 13.3% מהציבור מעדיף להגיע פיזית למרפאה.

61.1%: לא סובלים מהשמנת יתר

האם הציבור החרדי מקפיד על פעילות ספורטיבית שבועית קבועה, כדי לשמור על הבריאות? על פי תוצאות הסקר עולה כי 31.7% מהציבור מקפיד על פעילות ספורטיבית מעת לעת, 27.5% מהציבור מקפיד על פעילות ספורטיבית פעמיים עד שלוש בשבוע, 27.3% כלל לא מקפיד על פעילות ספורטיבית ואילו 13.5% מהציבור מקפיד על פעילות ספורטיבית פעם בשבוע.

בסקר נשאלו הנסקרים האם הם סובלים מהשמנת יתר שעלולה לסכן את בריאותם? 61.1% מהציבור סבור שלא, 27.7% סבור שכן ואילו 11.2% מהציבור לא יודע.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור רדיו קול ברמה, ב-1 בדצמבר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 474 משיבים בוגרים (18+) מקרב הציבור החרדי במדינת ישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully