וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: מריבות ההורים הורסות את כושר ההחלטה של הילד

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

8.12.2020 / 9:38

כיצד ילד גדל מהסס ונטול יכולת לקבל החלטה? על פי שיעורו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו - ההורים משפיעים גם על תכונה זו/ וגם: איך ראוי לקבל החלטות בחיים? צפו בדבריו של האדמו"ר

הורים רבים ופעוט עצוב. ShutterStock
הורים רבים/ShutterStock

צפו: ההשפעות של ההורים על ילדיהם הן מדהימות. הילד בונה את עצמו מקטנות על פי מה שהוא רואה אצל הוריו, ולפעמים ההשלכות יכולות להיות הרסניות. בשיעור שמסר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הוא התייחס לסוגיית החינוך וההשפעה של ההורים על ילדיהם ואמר שהססנות אצל האדם - מגיעה מכך שהוריו התווכחו ורבו בבית.

"הרבה פעמים בחיים אנשים יושבים ומהססים", אמר הרב פינטו. "אדם מהסס לקנות בית, לקנות אוטו. ולמה אנשים מהססים הרבה בחיים? כי מתי שהאדם היה ילד קטן, הוא ראה מחלוקות בבית. האבא אומר כן - האמא אומרת לא, האבא אומר ללכת לטיול - האמא אומרת לא. ואז האדם חי מהסס, מאז שהוא תינוק הוא גדל מהסס. הוא גדל לתוך עולם של היסוסים".

הרב פינטו המשיך בדבריו: "וכמו שאמרנו, הרבה פעמים ההורים מנציחים אצל הילדים שלהם את החיים של עצמם, ואז האדם גדל מהסס ונכנס לתוך עולם של היסוסים. כל דבר, כן - לא, למה כן, למה לא, יקנה אוטו? לא, יקנה בית? לא, הכל קשה לו להחליט. ההיסוסים התחילו מהיום שהוא היה תינוק, משם זה התחיל".

"אסור לאדם להסס אם לקנות או לא לקנות, ההיסוס צריך להיות אחר - סוף מעשה במחשבה תחילה, לא לחשוב על עכשיו - אלא על היום שאחרי. מה יקרה ביום שאחרי, האם אז יהיה טוב או לא, ועל פי זה לקבל החלטה. מה יקרה עוד 50 שנה, זה מה שצריך לחשוב", הוסיף הרב פינטו בשיעורו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מריבה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully