וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר האמריקאי: שמירת התורה והמצוות תרמו לי לתפקיד

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

8.12.2020 / 10:11

בראיון לרדיו קול חי אמר דיוויד פרידמן כי הוא חי את היהדות ולא מביט בה מהצד ולכן תפקד טוב יותר כשגריר. הביע תקווה כי הישגי הנשיא טראמפ יישמרו

שגריר ארצות הברית לישראל דיויד פרידמן בירושלים ב-9 בפברואר 2020. רויטרס
שגריר ארצות הברית לישראל דיויד פרידמן/רויטרס

"זה שאני שומר תורה ומצוות רק תרם לי בתפקיד", כך אמר אמש (שני) שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן בראיון לרדיו 'קול חי'. לדבריו של השגריר, עקב העובדה שהוא אדם דתי, תפקידו כשגריר נעשה בצורה טובה יותר. "אני חי את היהדות, היא חלק ממני, אני לא לומד על היהדות, ולא מסתכל עליה מהצד", הוסיף השגריר פרידמן בראיון.

פרידמן הודה בהפסדו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות וקיווה כי "ההישגים הרבים של הנשיא טראמפ מול ישראל ישמרו על ידי הממשל החדש. בעיקר בנושא האיראני".

בנוגע לנושא הסיפוח אמר פרידמן כי "במסגרת הסכמי אברהם היינו חייבים להקפיא לתקופה מסוימת את החלת הריבונית הישראלית על יהודה ושומרון. אני מקווה שזו לא הקפאה לזמן ארוך". פרידמן התייחס גם לסוגיית הפלסטינים ואמר כי "הדבר המשמעותי שקרה מול הפלסטינים בקדנציה של הנשיא, שבוטל להם הווטו. הם לא יכלו להטיל וטו על שום דבר. לא התקדמנו מול הפלסטינים כי הם לא דיברו בשפה אחת, יש הרבה מחלוקות ביניהם, וגם הם התגלו כחסרי יכולת לדיאלוג".

לסיום, התייחס פרידמן לעסקת הנשק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות שגררה ביקורת חריפה בישראל: "מכירת ה f35 לאמירויות היא לא חלק מהסכם. ברגע שמדינה כזו עושה שלום עם ישראל היא הופכת לידידה של ארה"ב והיא עולה ברשימת הממתינים לרכישת נשק מארה"ב", אמר.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully